Pagina 1 van 3

Volvo collectie

Geplaatst: 23 feb 2014, 20:07
door GaelVH
-

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 23 feb 2014, 21:24
door DJ_Karinsky
Mooi collectie dat je daar hebt Gael ! Ik zie dat het volvo-virus goed heeft toegeslagen ;-)
Wel speciaal die 740 Nilsson :o Amai, heb ik nog niet veel gezien met 6 deuren. Wel eens 1 met 4 deuren, maar zo een verlengde dan (met stuk tussen)
Goed blijven verder zoeken op de zoekertjessites ................ :mrgreen:

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 23 feb 2014, 23:16
door Volvodiesel
Mooie collectie. En overduidelijk ook serieus besmet met het Volvo-virus.

Die 244 lijkt als 2 druppels water op mijn pa zijn eerste Volvo. Een 242. Op de deuren na dan. :D

Welkom op het forum!!

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 25 feb 2014, 15:10
door Rubicon
Hallo Gaël, leuk je op dit forum te mogen zien! Het zou jammer zijn als we niet zouden kunnen genieten van de foto's van die prachtige bolides.
Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst! Zoals ik al zei, een echt pareltje. Toch nog een krent in de pap kunnen vinden, ze worden steeds zeldzamer. Dat wordt genieten, dat kan ik je garanderen 8)

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 25 feb 2014, 16:03
door GaelVH
Rubicon schreef:Hallo Gaël, leuk je op dit forum te mogen zien! Het zou jammer zijn als we niet zouden kunnen genieten van de foto's van die prachtige bolides.
Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst! Zoals ik al zei, een echt pareltje. Toch nog een krent in de pap kunnen vinden, ze worden steeds zeldzamer. Dat wordt genieten, dat kan ik je garanderen 8)
De oudere modellen 240 (1974 - 1979) worden steeds moeilijker te vinden, helaas. Ik ben een beetje zoals u op dat gebied van zoeken, mijn S70, S40 en 244 heb ik allemaal van 1ste eigenaar overgenomen.

Hier (omgeving Mechelen) spot ik nog wel geregeld een mooie 240-serie (>1982) van eerste eigenaar, bv:

Afbeelding

Maar vaak zijn het die die ze nooit willen wegdoen, als je al +/- 30 jaar met dezelfde wagen rijdt, geraak je er zodanig aan gehecht dat je hem nooit wil wegdoen, pas bij overlijden of wegens gezondheidsproblemen.

Mijn ultieme droom is om nog een Volvo S90 Executive (Royal) Level 3 te vinden, maar of dat gaat lukken is nog maar de vraag...

Tot die tijd blijven we de Volvo's koesteren die ik heb.

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 26 aug 2014, 17:30
door GaelVH
Ongeveer 3 maand geleden ben ik gaan kijken naar een Volvo S90 Executive. Auto was van eerste eigenaar (oudere heer) die hem nieuw in 1997 heeft gekocht. Vandaag, 3 maand later, mocht hij uiteindelijk weg en ik heb hem overgekocht! Er kwam veel belangstelling uit Nederland, maar de verkoper wou de auto in België laten bij een verzamelaar/collectioneur.

Sinds vandaag ben ik dus de trotse bezitter van een Volvo S90 Executive Level 1 (origineel Belgische wagen afkomstig van 1e eigenaar).

Foto's:







Wagen heeft +/- 240.000 km gelopen, maar dat is uiteindelijk een peulschil voor een B6304S.

Nu enkel nog de vraag, waar kan ik deze kwijt? :roll:

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 26 aug 2014, 19:32
door DJ_Karinsky
Mooi ! Een heel leuke wagen :D Veel plezier ermee. Schoon kleurke ook ;-)

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 26 aug 2014, 19:35
door imker
Wow, knappe wagen man. geniet ervan!!

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 27 aug 2014, 07:43
door L385 Viking
Ha, die heb ik ook zitten aanschouwen, de advertentie dan toch. Veel suc6 ermee!

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 27 aug 2014, 09:39
door Rubicon
Wauw, die ziet er heel netjes uit! Leuk kleur ook! Geniet ervan!

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 10 jan 2015, 18:44
door GaelVH
Vandaag gaan kijken naar deze auto:



De reden waarom de Limo redelijk snel weg mag.

Enkel heb ik 1 ding opgemerkt aan de wagen en misschien dat iemand meer kan zeggen, maar de motor heeft een redelijk harde tik. Zou dit normaal kunnen zijn of zijn er toch grotere problemen? Injectoren? Klepstoters?
Wagen heeft 145.000 km en ik heb het onderhoudsboekje nagekeken en steeds keurig op onderhoud geweest, car-pass uit 2008 mogen inkijken en toen stonden er 140.000 km op, kan er op die km-stand al een tik in een 5-cilinder zitten? Bekend probleem of niet?

Wagen staat nergens te koop, via, via te weten gekomen dat hij hem misschien wil weg doen.

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 10 jan 2015, 19:38
door DJ_Karinsky
Super ! Als ze er niet extreem veel voor vragen toch serieus over nadenken om te kopen (al loop ik mss te hard van stapel bij het zien van deze gele kleur ..... :p)
Wat is een tik ....... ? Gaat het weg als de motor warm is ? Misschien de hydraulische klepstoters die leeglopen, heb je vooral als de motor een tijd niet gedraaid heeft. Met de klepseals te vervangen is het opgelost. Niet echt schadelijk voor de motor, maar niet ideaal, moet beter dus.
Rookt hij als hij 10min draait ? Indien ja, dan is de turbo kapot of iets met de zuigerveren. Injectoren zou mij verwonderen, heb je volgens mij niet direct problemen mee. Compressietest & lektest kan u wellicht ook al wat vertellen ;-)
Welke motor is het 2L of 2,3L ? (motorcode ?) B5234T4 / T5 ?

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 10 jan 2015, 19:50
door GaelVH
DJ_Karinsky schreef:Super ! Als ze er niet extreem veel voor vragen toch serieus over nadenken om te kopen (al loop ik mss te hard van stapel bij het zien van deze gele kleur ..... :p)
Wat is een tik ....... ? Gaat het weg als de motor warm is ? Misschien de hydraulische klepstoters die leeglopen, heb je vooral als de motor een tijd niet gedraaid heeft. Met de klepseals te vervangen is het opgelost. Niet echt schadelijk voor de motor, maar niet ideaal, moet beter dus.
Rookt hij als hij 10min draait ? Indien ja, dan is de turbo kapot of iets met de zuigerveren. Injectoren zou mij verwonderen, heb je volgens mij niet direct problemen mee. Compressietest & lektest kan u wellicht ook al wat vertellen ;-)
Welke motor is het 2L of 2,3L ? (motorcode ?) B5234T4 / T5 ?
Het is een originele T-5R, chassisnummer nagetrokken en op het chassisplaatje staat 607-11 (kleurcode). Dus het is een originele Cream Yellow, in de chassisnummer staat ook "58" wat overeen komt met de B5234T5, als er in de chassisnummer "47" staat is het de B5204T (2.0 TURBO, voor de Italiaanse markt). Het is een origineel Belgisch afgeleverde T-5R bij D'Hondt, aangekocht door een kapper, deze heeft er 13 jaar mee gereden en dan heeft de huidige eigenaar hem overgekocht.

Wagen heeft wel veel stil gestaan, maar niet om te zeggen 5 jaar niet gestart of gereden.

De auto hoeft niet weg, maar mag weg, maar nadat ik ben geweest had ik toch de indruk dat hij hem liever niet weg deed, tenzij hij iets anders vond waardoor deze moest vertrekken om plaats te maken. Bij mij is het trouwens ook niet dringend om te kopen, eerst wat plaats maken en dan zien we wel. Ik wil wel nog een teruggaan met iemand die meer verstand heeft van de motor voor de tik.

Als hij warm stond had hij het getik ook, want als de motorkap dicht was hoorde je het bijna niet, vanaf de motorkap open was was het toch redelijk goed hoorbaar. Hij rookte niet na 10 minuten gedraaid te hebben.

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 10 jan 2015, 20:13
door DJ_Karinsky
Die tik kan ook iets anders zijn, kan eigenlijk vanalles zijn ... van hieruit moeilijk te zeggen. Iets met de spanner voor de distributieriem waar speling op zit, of ergens anders waar spel op zit of dat trilt. :-)
succes ;-) moet een kapper geweest zijn dat overal op tijd was :mrgreen:

Re: Volvo collectie

Geplaatst: 10 jan 2015, 20:25
door GaelVH
DJ_Karinsky schreef:Die tik kan ook iets anders zijn, kan eigenlijk vanalles zijn ... van hieruit moeilijk te zeggen. Iets met de spanner voor de distributieriem waar speling op zit, of ergens anders waar spel op zit of dat trilt. :-)
succes ;-) moet een kapper geweest zijn dat overal op tijd was :mrgreen:
Dan toch een kapper met smaak en een kapper dat goed zijn brood verdiende! Ben er een stukje mee gaan rijden en dat rijdt werkelijk fantastisch, niet beenhard (waar ik "schrik" voor had) en tja de pk's waren er naar mijn gevoel nog wel allemaal, dus zou ik de Turbo kunnen uitsluiten dat kapot is?



Buiten die tik in de motor is hij tamelijk goed in orde, geen blutsen of scharen, lak is nog heel goed. Bestuurderszetel is wat versleten, er is ook iets mis met de luchtweerstand, na 1 of 2 minuten valt alle lucht uit de auto weg en beginnen de ruiten overal aan te dampen, dan moet je de auto stil leggen, opnieuw starten en dan werkt de luchtweerstand weer even voor een paar minuten om dan terug uit te vallen, is hopelijk maar iets klein, maar wel wreed ambetant in de winter! Ik wil nu gewoon weten wat die tik is en dan doe ik misschien wel een goed bod voor de wagen.