niet enkel in garage, maar ook op oprit

wie heeft wat in zijn of haar garage staan ?

Moderator: Youk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
(evh)
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2015, 09:24

niet enkel in garage, maar ook op oprit

Bericht door (evh) » 22 sep 2015, 13:31

In deze facebook-tijden is het even geleden dat ik nog eens op een forum heb gezeten, maar uiteindelijk heb ik mij hier door de Volvo interesse toch maar geregistreerd en lijkt het mij fatsoenlijk om mij via deze "garage"-topic maar ineens voor te stellen... Zoals zou moeten blijken uit uit de opgeladen foto (indien gelukt ?) past ons bescheiden wagenparkje niet in de garage maar moeten we ook de oprit gebruiken... als dagelijks vervoer gebruiken we onze XC90 (van vrouwtje die graag op haar gemak zit) en V50 (tja, ik zit met de kleine opgescheept) en daarnaast hebben we sinds 2 jaar onze P1800S (opgelet: ik weet dat het 1800S is, maar ik blijf P zeggen 8) ) uit 1967 (reden van recent lidmaatschap VCCB; ondertussen deelgenomen aan de P1800 Memorie Tour). Qua klassieke(re) Volvo's heb ik een brede smaak, maar de P1800 stak er wel bovenuit en met de aankoop is een droom van plus 20 jaar in vervulling gegaan. Onze historiek ziet er zo uit: 340 - 480ES - 850 2.5 Break.

Ik durf wel eens een stuk gereedschap in mijn handen te nemen, onder andere om geleidelijk aan de P1800 eerst technisch en vervolgens ook optisch volledig op punt te zetten. Hiervoor volg ik ondertussen mijn 2° jaar avondschool automechanica-oldtimertechniek in Aalst, maar ik beschouw mij nog altijd maar als een welwillende amateur. De evolutie van mijn werkzaamheden zou in dit albummetje te bewonderen moeten zijn (blijkbaar ctr en dan klikken) :

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 4d2d49506f

Verder ben ik nogal geïnteresseerd in motorrijden en hebben we wel een paar Triumphs en een Royal Enfield (project) in de man-cave staan... (voor wie het iets zegt: Sprint GT1050 reismoto, Street Triple 675 stadsfile-flitser en een Daytona 955i circuitmoto). Via dat motorrijden heb ik een passie voor The Isle of Man en de TT-races. Buiten focus van het Volvo forum misschien, maar moest een mede-liefhebber hierover info willen... shoot... in juni 2016 ga ik voor de 7° keer, dus ik ken ondertussen wel mijn baan op - en vooral NAAR - het eiland... de typische motorrijders bucket-list trip 8)

Soit, voor de rest kan ik nog zeggen dat ik van Gent ben... eigenlijk zijn we sinds een paar jaar verhuisd naar Suburbia-Destelbergen, maar ik vrees dat we ons voor eeuwig "van Gent" gaan voelen 8)

Oh ja, van Gent gesproken: ik had het geluk er kunnen bij te zijn op de 50 jaar Volvo Gent en ik probeer ook mijn foto-album hiervan door te linken:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 6e8cc146bf

verdere vragen, opmerkingen ?... 8)
Bijlagen
forum.jpg

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: niet enkel in garage, maar ook op oprit

Bericht door Rubicon » 22 sep 2015, 19:28

Welkom op het forum! Leuk verhaal, ik heb gelijk je foto's op FB doorgespit. Je hebt niet stilgezeten! Persoonlijk vind ik het mooier met bumpers erop, maar je hebt helemaal gelijk dat je jouw zin doet: het is tenslotte jouw kar!

Mag ik vragen met welk materiaal je het interieur hebt bekleed/geïsoleerd? Kan je thuis zelf spuiten met perslucht?
Mijn Amazon wacht ook nog op zo'n klusje.. Daarmee bedoel ik het interieur ook helemaal kaalmaken/schuren en de bodemin RX5 en RX10 zetten (bij voorkeur op RAL-kleur). Maar ik blijf het maar uitstellen.. Moet er toch eens van komen.. :?

Leuk trouwens om nog een mede-Gentenaar op het forum te ontmoeten. Van welke regio ben je juist?

Mocht je zin hebben: dit weekend is het VolvoKlassiekerBeurs in Rosmalen, Nederland. Zaterdag-ochtend vertrekken we met een kleine Belgische delegatie naar Nederland. Afspraak op de parking in Brecht (E19), of - eventueel voor de Gentenaars (of omgeving): eerst afspraak in Kalken.

Groeten,
Saskia
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Gebruikersavatar
L385 Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 27 mei 2006, 11:54
Locatie: Denderleeuw

Re: niet enkel in garage, maar ook op oprit

Bericht door L385 Viking » 22 sep 2015, 20:29

Welkom op ons forum Ed.

Groeten Bart
S60 - 2018
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"

Gebruikersavatar
(evh)
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2015, 09:24

Re: niet enkel in garage, maar ook op oprit

Bericht door (evh) » 22 sep 2015, 21:43

hey Rubicon, aha de binnenbekleding... beetje plan trekken. Op internet in de VS en ook wel bij Skandix vind je daar heel duur materiaal voor, maar ik ben gewoon in Lochristi naar de Koodza (ondertussen Decathlon,dus ook in Gent) een stuk of 6-7 1quechua kampeermatjes gaan halen 8) ... werkt perfect, geluidsniveau kan ik natuurlijk moeilijk vergelijken, maar bvb warmte aan motorcompartiment en versnellingsbaktunnel wordt niet naar het interieur doorgegeven. De nieuwe tapijtenset heb ik via marktplaats.nl kunnen kopen van iemand die dat gewoon in vasttapijt heeft nagemaakt (geknipt op voorbeeld en met lint afgezoomd). De drukknoppen heb ik van mijn oude tapijten dan overgezet.

De binnenkant heb ik wel thuis met persluchtpistool in 2k grondverf gespoten (daarna wel paar dagen ventolin-puffer nodig gehad). Het is mijn bedoeling dat hij nog eens volledig uit elkaar wordt gehaald om terug in het origineel kleur te komen (heel lichtblauw, code 95-1). Uit elkaar halen zou ik zelf doen, en misschien ook het eerste schuurwerk. Het fijne schuurwerk en lakken zou ik dan wel bij carrosserie laten doen.

Eigenlijk zijn wij van Gentbrugge, maar nu wonen we in Destelbergen.

Ik zou zaterdag ook naar Rosmalen rijden. Hoe laat plannen jullie in Kalken en/of Brecht door te rijden? Rijden jullie dan met de oldtimers of met dagelijkse wagen (daar twijfel ik nog over)? Kleine delegatie moet wel leuk zijn.

Groeten, Eddy
Laatst gewijzigd door (evh) op 23 sep 2015, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
(evh)
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2015, 09:24

Re: niet enkel in garage, maar ook op oprit

Bericht door (evh) » 22 sep 2015, 22:04

oh ja, de bumperkwestie... ik weet het, veel pro's en veel tegen's, maar ik vind zonder - zeker achteraan - wel iets stoer-sportief hebben. Nu hij toch nog in zijn niet origineel fout kleur zit vond ik dat ze er voorlopig wel af mochten. Combinatie met de brede velgen maakt het wel wat speciaal. De bumpers worden echter wel, net zoals de originele smalle velgen, veilig op zolder bewaard. Van zodra hij terug in zijn origineel kleur geraakt komen ze er wel terug op... hopelijk ooit in combinatie met de brede stalen gt-velgen.... nu, plannen maken is het halve plezier hé :)

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: niet enkel in garage, maar ook op oprit

Bericht door Rubicon » 23 sep 2015, 17:59

We rijden natuurlijk met onze 'mooiste' (en eventueel oudste) Volvo naar de beurs. De charme van die beurs is nl. niet alleen wat er in de beurshal te bezichtigen valt, maar ook - en misschien ook vooral - de parking. Er komen immens veel bezoekers met hun Volvo-youngtimers en oldtimers, die dan vervolgens per type samen worden geparkeerd.Amazons, 1800's, 100- en 200 reeksen... Ze staan rijen dik. Ook de 300, 700 en 900 reeksen zijn redelijk goed vertegenwoordigd. Verder nog 400 en meer recentere modellen. Het parkeerterrein is een bezienswaardigheid op zich. Er loopt een topic over de VKB op dit forum, onder 'Info'. Vroeger spraken de 'Gentenaars' eerst samen af in Kalken. Maar sinds ik in Evergem woon en de animo voor Kalken tegenwoordig wat mager is, weet ik niet of dat nog door zal gaan. Dan rij ik rechtstreeks via de E34 naar Brecht. Afspraak in Brecht om 9u. (Indien eerst nog Kalken: 8u in Kalken).

Aha.. Slaapmatjes.. Daar zou ik niet aan gedacht hebben. Lijkt me echter nogal stug materiaal om mooi in vorm te modelleren.

Enne.. Investeer in een goed stofmasker met filter als je nog eens verf spuit. Je hebt maar 1 stel longen. :shock: Wel handig dat je in eigen beheer verf kan spuiten. Dat brons/ goudkleur is ook niet lelijk, was een originele kleur in het gamma.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: niet enkel in garage, maar ook op oprit

Bericht door DJ_Karinsky » 24 sep 2015, 19:49

prachtig verhaal, welkom op het forum bij de volvo-fans :D :D of zal ik freaks zeggen ? :mrgreen:

Indd, de VKB met de oldtimer natuurlijk en niet met de dagelijkse. De parking op zich is zeker al de moeite waard vind ik persoonlijk, zoals Rubicon aanhaalt.
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Gebruikersavatar
(evh)
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2015, 09:24

Re: niet enkel in garage, maar ook op oprit

Bericht door (evh) » 23 okt 2015, 19:12

Recente kleine aanpassing aan de garage/oprit 8)

geen classic... maar voor mij wel een klassieke schoonheid... een 2004 C70 2.0T in de plaats van de V50

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
(evh)
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2015, 09:24

Re: niet enkel in garage, maar ook op oprit

Bericht door (evh) » 25 okt 2015, 18:42

op het internet nog een prentje gevonden van mijn p1800 op Rockabillyday dit jaar...

Afbeelding


Het was trouwens op Rockabillyday 2013 dat ik hem voor het eerst zag, hem fotografeerde en dan 2 weken later viavia te weten kwam dat hij te koop kwam...

Zo zag hij er toen uit:

Afbeelding

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: niet enkel in garage, maar ook op oprit

Bericht door DJ_Karinsky » 27 okt 2015, 00:25

prachtig die C70. Een klassieker in wording, zoniet al een klassieker :D
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Plaats reactie