Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
Moderator: Youk
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 10 jul 2016, 08:24
Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
Sinds gisteren eigenaar van deze schoonheid. Bijna perfect.
Laatst gewijzigd door Xytras1978 op 11 jul 2016, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16V
Prachtige wagen en zeldzaam ! Draag er zorg voor en verkl*** hem niet zoals velen doen
Is er nog werk aan mss ? km ?
Waar heb je dat nog gevonden ? Komt eens om de 10j voorbij ofzo
Is er nog werk aan mss ? km ?
Waar heb je dat nog gevonden ? Komt eens om de 10j voorbij ofzo
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 10 jul 2016, 08:24
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16V
Hij is in zéér goede staat. Carroserie heeft geen één dumpeltje of krasje (vanop 2m afstand) en staat nog in de originele lak. De teller zegt 111.000km, onderhoudshistorie is niet kompleet dus hier ben ik wel niet zeker van.
Wat moet er gebeuren:
1. Nieuw hemeltje, zelf wil ik er niet aan beginnen dus als jullie een goed adresje weten, laat maar horen.
2. Interieur ga ik eens laten reinigen (kleur is beige/mokka half leder/stof (zeldzaam trouwens) en licht vervuild, is volgens mij nog goed te reinigen)
3. Grote beurt
4. Voor de veiligheid de distributieriem vervangen, plakt wel een stickertje op van 102.000km in 2012, maar ik ga toch het zekere voor het onzekere nemen.
5. Knopje van de 4 pinkers is verdwenen, nieuwe zoeken.
6. Er liggen nagenoeg nieuwe banden op, echter zijn deze 50 hoog en volgens mij moeten ze 55 zijn voor de keuring. Beetje zonde natuurlijk (typisch hollands, die leggen altijd verkeerde banden). Als jullie raad weten hoor ik het graag.
7. Voorruit heeft wat krasjes, maar ik ga eens rondvragen of ze dat er uit kunnen polieren.
Upgrades die ik zou willen uitvoeren (voor de rest blijft de wagen volledig origineel):
1. Andere veren/schokdempersetje en ietsje lager leggen (2 à 3cm)
2. Andere speakers (uiteraard in de bestaande inbouw), die er nu in zitten klinker echt bagger.
Wordt ingeschreven op 28 november 2016, dan is ze net 25 jaar. Nu al inschrijven is niet echt betaalbaar.
Wagen stond te koop in Oirschot, net achter Eindhoven. De 2 broers hadden hem samen gekocht in 2013 in Frankrijk net achter Parijs. Huisje/boompje/beestje en hij moest er terug uit. Ik heb haar (denk ik toch) voor een nette, eerlijke prijs kunnen kopen, zeker gezien haar toestand.
Wat moet er gebeuren:
1. Nieuw hemeltje, zelf wil ik er niet aan beginnen dus als jullie een goed adresje weten, laat maar horen.
2. Interieur ga ik eens laten reinigen (kleur is beige/mokka half leder/stof (zeldzaam trouwens) en licht vervuild, is volgens mij nog goed te reinigen)
3. Grote beurt
4. Voor de veiligheid de distributieriem vervangen, plakt wel een stickertje op van 102.000km in 2012, maar ik ga toch het zekere voor het onzekere nemen.
5. Knopje van de 4 pinkers is verdwenen, nieuwe zoeken.
6. Er liggen nagenoeg nieuwe banden op, echter zijn deze 50 hoog en volgens mij moeten ze 55 zijn voor de keuring. Beetje zonde natuurlijk (typisch hollands, die leggen altijd verkeerde banden). Als jullie raad weten hoor ik het graag.
7. Voorruit heeft wat krasjes, maar ik ga eens rondvragen of ze dat er uit kunnen polieren.
Upgrades die ik zou willen uitvoeren (voor de rest blijft de wagen volledig origineel):
1. Andere veren/schokdempersetje en ietsje lager leggen (2 à 3cm)
2. Andere speakers (uiteraard in de bestaande inbouw), die er nu in zitten klinker echt bagger.
Wordt ingeschreven op 28 november 2016, dan is ze net 25 jaar. Nu al inschrijven is niet echt betaalbaar.
Wagen stond te koop in Oirschot, net achter Eindhoven. De 2 broers hadden hem samen gekocht in 2013 in Frankrijk net achter Parijs. Huisje/boompje/beestje en hij moest er terug uit. Ik heb haar (denk ik toch) voor een nette, eerlijke prijs kunnen kopen, zeker gezien haar toestand.
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
Een keer aanbieden met die banden en hopen op het beste?
Of opzoeken of er toevallig geen 740 geleverd is met die banden middels folders enzo?!
Of opzoeken of er toevallig geen 740 geleverd is met die banden middels folders enzo?!
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
Prachtige wagen.
Wat die banden betreft... Zoals gezegd, rij hem gewoon voor, wie weet letten ze er niet op voor oldtimerinschrijving.
Wat die banden betreft... Zoals gezegd, rij hem gewoon voor, wie weet letten ze er niet op voor oldtimerinschrijving.
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
Elders ook geplaatst:
Proficiat met deze unieke aankoop.
Dit is de enige 740 uitvoering die standaard geleverd is met de "multi-link" achteras en er horen nivomats onder.
Volgens de brochure banden 205/55VR.
Groeten,
Hedwig
Proficiat met deze unieke aankoop.
Dit is de enige 740 uitvoering die standaard geleverd is met de "multi-link" achteras en er horen nivomats onder.
Volgens de brochure banden 205/55VR.
Groeten,
Hedwig
There is no substitute for driving a 780
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
Mooie foto's nog van dat :p Prachtige kar dat is zeker ! Net ingereden met die km-stand dat is een feit.
Aha, Hydra is origineel 205 55 R16 (91 V ?) . Afwijking mag je hebben op uw banden, hier kan je berekenen of je nog binnen toleratie zit of niet met de bandentool van goca bvb :
http://www.goca.be/nl/banden
De combinatie half-leer half stof komt wat voor op de 740 turbo modellen indien geen vol leder, wellicht is het beige niet zo courant gelijk je zegt
Voor uw pinkers is dit wat je nodig hebt denk ik : http://www.estateservices.nl/elektra/ka ... volvo.html
Geen idee van waar je bent, maar voor uw hemel kan je bij BE-ST zetelfabriek in Eeklo terecht : http://www.be-st.be/ of http://www.zetelfabriek.be of http://www.handmadeinbelgium.com/zetelfabriekbest/
Ofwel bij een garnierder de kanten van Zedelgem :
Franky Vroman
8510 Bellegem
056/22.79.88 - 0498/59.15.42
info@garnieren.be
In NL zijn ook nog wel adresjes wellicht.
Balansriem ook niet vergeten vervangen of ga je die weglaten ? Wordt nogal eens vergeten bij een distributiewissel .... en als die afspringt is de motor in frieten en mag die gereviseerd worden.
Als je de wagen gaat verlagen wordt die afgekeurd op de keuring in België (wegens niet origineel dus)
Aha, Hydra is origineel 205 55 R16 (91 V ?) . Afwijking mag je hebben op uw banden, hier kan je berekenen of je nog binnen toleratie zit of niet met de bandentool van goca bvb :
http://www.goca.be/nl/banden
De combinatie half-leer half stof komt wat voor op de 740 turbo modellen indien geen vol leder, wellicht is het beige niet zo courant gelijk je zegt
Voor uw pinkers is dit wat je nodig hebt denk ik : http://www.estateservices.nl/elektra/ka ... volvo.html
Geen idee van waar je bent, maar voor uw hemel kan je bij BE-ST zetelfabriek in Eeklo terecht : http://www.be-st.be/ of http://www.zetelfabriek.be of http://www.handmadeinbelgium.com/zetelfabriekbest/
Ofwel bij een garnierder de kanten van Zedelgem :
Franky Vroman
8510 Bellegem
056/22.79.88 - 0498/59.15.42
info@garnieren.be
In NL zijn ook nog wel adresjes wellicht.
Balansriem ook niet vergeten vervangen of ga je die weglaten ? Wordt nogal eens vergeten bij een distributiewissel .... en als die afspringt is de motor in frieten en mag die gereviseerd worden.
Als je de wagen gaat verlagen wordt die afgekeurd op de keuring in België (wegens niet origineel dus)
Laatst gewijzigd door DJ_Karinsky op 12 jul 2016, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 10 jul 2016, 08:24
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
@ Hedwig: mercikes, zit jij ook op het forum van de 700-vereniging? Wat betreft de Nivomats, kan je me daar wat meer uitleg over geven? Is het niet mogelijk om hier een verlaging onder te plaatsen? Zitten deze rondom? Nu verlagen is geen must, een klein beetje (niet overdrijven dus) vind ik altijd wel net iets cooler, en je doet, vind ik, geen afbreuk aan de originaliteit van de wagen. Heb al ergens gelezen dat er kortere Nivomats zouden bestaan, origineel voor d R-types, maarja die zijn er van de 740 niet geweest. Balansriem zal ik zeker aan denken.
@DJ_Karinksky: merci voor de vele tips! Ga er toch maar 55 opleggen, is de kas ook nog een ietsje meer gevuld. Toeval wil dat ik de zaakvoerder van Best-zetelfabriek (Houthalen) persoonlijk ken, hij woont hier een paar straten verder en vroeger menig pintje mee gedronken. Ik had geen idee dat zij zich hier ook mee bezig hielden. Heb hem al een mailtje gestuurd. We zien wel.
@DJ_Karinksky: merci voor de vele tips! Ga er toch maar 55 opleggen, is de kas ook nog een ietsje meer gevuld. Toeval wil dat ik de zaakvoerder van Best-zetelfabriek (Houthalen) persoonlijk ken, hij woont hier een paar straten verder en vroeger menig pintje mee gedronken. Ik had geen idee dat zij zich hier ook mee bezig hielden. Heb hem al een mailtje gestuurd. We zien wel.
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
Of die kerel in Houthalen dat doet weet ik niet, deze in Eeklo alleszinds wel Is nog een echt familiebedrijf. Ik denk dat hun website wel niet goed werkt ... maar je bent van Limburg ergens dus wellicht is er 1 dichter bij uw deur
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
Inderdaad Herman daar kom ik al heel lang.Xytras1978 schreef:@ Hedwig: mercikes, zit jij ook op het forum van de 700-vereniging? Wat betreft de Nivomats, kan je me daar wat meer uitleg over geven? Is het niet mogelijk om hier een verlaging onder te plaatsen? Zitten deze rondom?
Die nivomats zitten alleen achter.
Kan je me via PB het chassisnummer doorgeven?
Motorcode voor de B204 GT is 28 en voor de B204 FT is dat 25.
De B204 GT is slechts geleverd in de 740 en de 780 en dat in de tweede helft van modeljaar 1990.
In de 740 kon je op speciale bestelling, deze stond wel niet in de prijslijst, ook de B204 FT verkrijgen. Die zijn uiterst zeldzaam.
Chassisplaatje van een Italiaanse GT: Chassisplaatje van een Belgische FT: Groeten,
Hedwig
There is no substitute for driving a 780
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 10 jul 2016, 08:24
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
@ Hedwig: chassisnummer doorgestuurd via PB. Mijn kodak ligt in panne, anders had ik wel even een fotootje van het typeplaatje gepost.
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de GT en de FT, de aan- of afwezigheid van de katalysator?
Als ik goed kijk is het dan toch een GT en niet de FT (zoals de verkoper vermelde), origineel zou het een Franse wagen zijn. Maar ik heb de volledige historie niet, kan je dat nog achterhalen, moeilijk waarschijnlijk...
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de GT en de FT, de aan- of afwezigheid van de katalysator?
Als ik goed kijk is het dan toch een GT en niet de FT (zoals de verkoper vermelde), origineel zou het een Franse wagen zijn. Maar ik heb de volledige historie niet, kan je dat nog achterhalen, moeilijk waarschijnlijk...
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
De B204 GT heeft 200 pk / 290 Nm en geen katalysator
De B204 FT heeft 190 pk / 280 Nm en wel katalysator
Als het bij u een GT is heb je geen katalysator onder de wagen, en code 28 in de VIN zoals Hedwig postte
De B204 FT heeft 190 pk / 280 Nm en wel katalysator
Als het bij u een GT is heb je geen katalysator onder de wagen, en code 28 in de VIN zoals Hedwig postte
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 10 jul 2016, 08:24
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
Het is dus de GT met 200pk, de FT zou volgens Hedwig een stuk zeldzamer zijn.
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
Nog een weetje: de 740 met de B204GT motor is alleen op de markt gebracht in België, Frankrijk en Italië.Xytras1978 schreef:Het is dus de GT met 200pk, de FT zou volgens Hedwig een stuk zeldzamer zijn.
Groeten,
Hedwig
There is no substitute for driving a 780
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 10 jul 2016, 08:24
Re: Volvo 740 2.0i Turbo 16S (V)
Wat wel een beetje raar is: volgens het nummer is het een GT, volgens het kentekenbewijs heeft hij 191pk en zou het dus een FT zijn? Als ik nou eens zoveel van auto's zou kennen om te weten of er nu een KAT tussen zit of niet....