compressie
Moderator: Youk
compressie
hallo iedereen
gisteren is de amazon geleverd.
draaide bij aflevering erg soepel ik plaatste die in de garage.
vandaag terug uit garage gehaald en de motor draaide onregelmatig na nazicht vastgesteld dat hij slechts op 3 cilinders draaide.
heb compressie gemeten en toonde 3 cilinders met compressie 10 en 1 met 0.
er werd voor levering een gereviseerde cilinderkop geplaatst.
meting met olie in cilindergat gaf terug 0.
volgens mij ligt de fout dus in de cilinderkop.
zou het kunnen dat de kleppen slecht afgesteld zijn bij cil.3 of moet ik mij aan iets ergers verwachten.
mvg
gisteren is de amazon geleverd.
draaide bij aflevering erg soepel ik plaatste die in de garage.
vandaag terug uit garage gehaald en de motor draaide onregelmatig na nazicht vastgesteld dat hij slechts op 3 cilinders draaide.
heb compressie gemeten en toonde 3 cilinders met compressie 10 en 1 met 0.
er werd voor levering een gereviseerde cilinderkop geplaatst.
meting met olie in cilindergat gaf terug 0.
volgens mij ligt de fout dus in de cilinderkop.
zou het kunnen dat de kleppen slecht afgesteld zijn bij cil.3 of moet ik mij aan iets ergers verwachten.
mvg
Re: compressie
zou kunnen dat er een revisiekop opzit met lpg/loodvrij zittingen waarvan bij cilinder3 de zitting eruit gekomen is ?
bougie van 3 eruit en er eens inkijken met een camera ?
kleppendeksel eraf , motor ronddraaien en kijken of de kleppen nog op & neer gaan
bougie van 3 eruit en er eens inkijken met een camera ?
kleppendeksel eraf , motor ronddraaien en kijken of de kleppen nog op & neer gaan
amazon 1968 / v50 2007
www.volvo-forum.nl
www.volvo-forum.nl
Re: compressie
hallo pieter
is inderdaad een cilinderkop voor loodvrij , heb kleppendeksel afgenomen en de tuimelaars werken normaal.
ik denk dat je het bij het rechte eind zou kunnen hebben want zelfs met totaal versleten onderblok zou je nog altijd iets van compressie moeten hebben.
ik heb de nederlandse verkoper gesproken en die komt de wagen terug ophalen om na te zien.
ik laat weten wat het verdict is alvast bedankt voor je hint.
grtjes
jan
is inderdaad een cilinderkop voor loodvrij , heb kleppendeksel afgenomen en de tuimelaars werken normaal.
ik denk dat je het bij het rechte eind zou kunnen hebben want zelfs met totaal versleten onderblok zou je nog altijd iets van compressie moeten hebben.
ik heb de nederlandse verkoper gesproken en die komt de wagen terug ophalen om na te zien.
ik laat weten wat het verdict is alvast bedankt voor je hint.
grtjes
jan
Re: compressie
Hallo,darky123 schreef:hallo pieter
is inderdaad een cilinderkop voor loodvrij ,
jan
Volgens mij zijn de cilinderkoppen van de redblokken zowizo voorzien voor loodvrij.
De loodvrije benzine was al verboden in Californie sinds 1967, en veel Volvo's werden daar geëxporteerd.
Ik rijd al 45.000 Km zonder loodvervanger met mijn P1800.
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.
Re: compressie
hallo lucas
het betreft een type 13134 geleverd in nederland in 1966 en daar altijd ingeschreven geweest.
mvg
het betreft een type 13134 geleverd in nederland in 1966 en daar altijd ingeschreven geweest.
mvg
Re: compressie
Ik vermoed een klep die niet volledig terugkeert of afsluit in de desbetreffende cilinder. Pieter007 heeft al een goede aanzet. Nieuwe klepgeleidingen en dichtingen kunnen ook lastig doen. Succes alvast.
240 = Echt zweeds staal op rubberen banden.
Re: compressie
En dan?darky123 schreef:hallo lucas
het betreft een type 13134 geleverd in nederland in 1966 en daar altijd ingeschreven geweest.
mvg
Mijn Volvo werd in 1965 in België geleverd, en is altijd in België gebleven.
Denkt-U dat Volvo verschillende kopstukken maakte?
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.
Re: compressie
beste
ik bedoel alleen dat een gereviseerde cilinderkop geplaatst is en hoe die herstelling gebeurd is weet ik niet dat is door de verkoper geregeld.
ik wilde alleen wat info via forum wat de mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn van een compressie 0.
ik ben helemaal geen autoriteit op dit gebied en hoopte langs deze weg een mogelijke oorzaak te kunnen vinden.
alvast bedankt voor de reacties
mvg
ik bedoel alleen dat een gereviseerde cilinderkop geplaatst is en hoe die herstelling gebeurd is weet ik niet dat is door de verkoper geregeld.
ik wilde alleen wat info via forum wat de mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn van een compressie 0.
ik ben helemaal geen autoriteit op dit gebied en hoopte langs deze weg een mogelijke oorzaak te kunnen vinden.
alvast bedankt voor de reacties
mvg
Re: compressie
Hallo,darky123 schreef:beste
ik bedoel alleen dat een gereviseerde cilinderkop geplaatst is en hoe die herstelling gebeurd is weet ik niet dat is door de verkoper geregeld.
ik wilde alleen wat info via forum wat de mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn van een compressie 0.
ik ben helemaal geen autoriteit op dit gebied en hoopte langs deze weg een mogelijke oorzaak te kunnen vinden.
alvast bedankt voor de reacties
mvg
Een 0 compressie heb ik nooit gemeten.
(ik heb een compressiemeter, dus vele copains ).
Zelfs met een half gevreten uitlaatklep en zuigerveren in brokken.
Wat blijft er over? Een groot gat in een zuiger?
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: compressie
Ter info, bij een 4 cylinder B230 heb ik eens vier keer 0 ( NUL ) gemeten
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: compressie
En wat was de reden?DJ_Karinsky schreef:Ter info, bij een 4 cylinder B230 heb ik eens vier keer 0 ( NUL ) gemeten
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: compressie
Alle uitlaatkleppen waren krom , sorry dat was bij een 16V B234F .lucas schreef:En wat was de reden?DJ_Karinsky schreef:Ter info, bij een 4 cylinder B230 heb ik eens vier keer 0 ( NUL ) gemeten
Bij een 8V kan je dat niet hebben dat alleen de uitlaatkleppen krom zijn.
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: compressie
hallo iedereen
de amazon is ondertussen terug uit nederland.
het bleek een verbogen inlaatklep van cil.3.
na onderzoek was roest te zien onder microscoop op de inlaatklep , er is terug een andere cilinderkop geplaatst om alle risicos van verdere euvels te vermijden.
preventief is ook een andere benzinetank geplaatst en een nieuwe benzinepomp en nieuwe benzinefilter omdat naar alle waarschijnlijkheid veel roest aanwezig was in de tank.
ik moet hierbij ook wel de eerlijkheid van de verkoper vermelden die de auto gratis opgehaald en teruggebracht heeft ook al woont deze 400km bij mij vandaan, de herstelling is gratis uitgevoerd ook al was er geen waarborg het mag ook wel eens meevallen.
mvgh
de amazon is ondertussen terug uit nederland.
het bleek een verbogen inlaatklep van cil.3.
na onderzoek was roest te zien onder microscoop op de inlaatklep , er is terug een andere cilinderkop geplaatst om alle risicos van verdere euvels te vermijden.
preventief is ook een andere benzinetank geplaatst en een nieuwe benzinepomp en nieuwe benzinefilter omdat naar alle waarschijnlijkheid veel roest aanwezig was in de tank.
ik moet hierbij ook wel de eerlijkheid van de verkoper vermelden die de auto gratis opgehaald en teruggebracht heeft ook al woont deze 400km bij mij vandaan, de herstelling is gratis uitgevoerd ook al was er geen waarborg het mag ook wel eens meevallen.
mvgh
Re: compressie
Wow dan heb je wel een heel erg eerlijke verkoper gehad!
Mooi dat je nu zorgenloos kunt rijden.
Mooi dat je nu zorgenloos kunt rijden.