LEZ in het Brussels Gewest…. Belachelijk!

Alles wat je elders niet kwijt kan

Moderators: Youk, robin168

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lucas
Berichten: 379
Lid geworden op: 04 feb 2008, 13:08
Locatie: Oostende

LEZ in het Brussels Gewest…. Belachelijk!

Bericht door lucas » 28 nov 2018, 11:06

Dag allemaal,

Mijn P1800 S was normaal ingeschreven. Dus elk jaar moest ik mijn auto bij de keuring voorstellen, vechten tegen de onwetendheid van de controleurs, en de sproeiers van de SU dichtdraaien om onder de 4.5% CO te geraken. Een keer op de parking van de keuring, met de dierbare groene sesam in het dossier van de auto, kon ik de carbu’s openen tot 5 à 6 % CO.

Maar nu, met zo een auto, met goede remmen, schokdempers, gewrichten, lichten enz. mag ik niet meer in het Brussels Gewest rijden.
Ik rijd dus nu met een O-plaat, een één keuring om de 5 jaar… en 6% CO.

"automatische afwijking

...
‘Oldtimers die in België zijn ingeschreven met een Belgisch ‘O’-kenteken, ‘1-0’-kenteken of gepersonaliseerd kenteken (overeenkomstig artikel 4, § 2 van het ministerieel besluit van 23 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen) die ouder zijn dan 30 jaar.
..."

Waar is de logica?
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: LEZ in het Brussels Gewest…. Belachelijk!

Bericht door Rubicon » 30 nov 2018, 09:57

Inderdaad Lucas. Compleet belachelijk. Ik had exact dezelfde bedenking gemaakt toen ik dit vernam. Wagens die nota bene jaarlijks worden gekeurd en nagekeken, worden hier gewoon bestraft. Logische zou zijn om de vrijstelling voor de LEZ gelijk te schakelen aan de vrijstelling van de wegenbelasting, dus met de datum eerste inschrijving. Maar ja.. logica in dit apenland? :evil:

En zo zijn er nog tal van zaken in dit idiote land die mijn haren ten berge doen rijzen. En de boer ploegde voort.. :cry:
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Plaats reactie