Keuring

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Speedy_Kiwi
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2022, 22:32

Keuring

Bericht door Speedy_Kiwi » 06 dec 2022, 12:50

Hi allemaal!

Ik ben van plan een 740 om te bouwen met de heerlijke T5 motor, en alles staat zo goed als klaar in mijn plan met net 1 link in de schakel die ontrbeekt: de keuring. België en zijn leuke regeltjes laten deze swap natuurlijk niet toe, maar zijn er anderen die ervaring hebben in swappen en hier een oplossing hebben (zowel binnen België als bv laten keuren in Duitsland)? Laat maar weten!
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
texaco
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 feb 2016, 10:12
Locatie: Gavere

Re: Keuring

Bericht door texaco » 06 dec 2022, 16:53

Het makkelijkste schijnt te zijn als volgt;

Wagen in Nederland inschrijven (of nog beter, ginder ter plaatse kopen), motor daar erin lepelen, ginder op kenteken laten zetten doormiddels van een RDW-keuring, en dan de wagen exporteren/importeren in België.

Dan gaan ze hem gewoon aanvaarden zoals hij is, omdat hij uit een land komt van de Europese unie en dus alles automatisch comform is... :roll:
Volvo 164 '1972
Afbeelding
Afbeelding

Speedy_Kiwi
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2022, 22:32

Re: Keuring

Bericht door Speedy_Kiwi » 06 dec 2022, 19:14

Top!

En in Nederland stellen ze dan geen vragen als ze 5 cilinders tellen ipv 4? Of wat is er dan precies anders bij hen dan hier?
Nogmaals bedankt!

Gebruikersavatar
Youk
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 nov 2010, 21:19
Locatie: Sint-Amands

Re: Keuring

Bericht door Youk » 08 dec 2022, 19:16

Zou ik toch even mee uitkijken. Als ik mij niet vergis is in Nederland het wijzigen van het aantal cilinders van de motor een puntje. Dit zal waarschijnlijk leiden tot extra keuringen en dus ook extra kosten. Nu ken ik er het fijne niet van, dus best voor de zekerheid even uitzoeken hoe dit precies in zijn werk gaat.

Je kunt al eens beginnen met deze info (klik)

Plaats reactie