simons uitlaat monteren.

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
pvg
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:29

simons uitlaat monteren.

Bericht door pvg » 06 mei 2012, 18:40

Ik heb wat problemen met de dubbele voorpijp van het spruitstuk los te krijgen.
Dit is er waarschijnlijk al heel lang niet meer af geweest en veel plaats is er niet.
Heeft iemand wat handige tips?
Ik dacht het misschien warm te stoken met een gasbrander?

Mvg

union bp
Berichten: 358
Lid geworden op: 25 aug 2010, 11:22

Re: simons uitlaat monteren.

Bericht door union bp » 06 mei 2012, 20:20

slijpschijf heb ik erin gezet.... :|

pvg
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:29

Re: simons uitlaat monteren.

Bericht door pvg » 06 mei 2012, 23:05

Is ook een optie.
Maar ik wil de originele uitlaat wel heel houden als ze bij de keuring moeilijk doen over die simons...
Ik denk dat ik best het spruitstuk van de blok haal en zo eens probeer.

Karel
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 okt 2011, 19:43

Re: simons uitlaat monteren.

Bericht door Karel » 07 mei 2012, 08:34

Beetje Wd40 erop, dagje wachten, ge legt u onder uwen voiture met ne ratelsleutel of bouloneur en 1 of 2 verlengstukken en dan komt die los hoor :wink:

Gebruikersavatar
SVENSK TIGER
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:05

Re: simons uitlaat monteren.

Bericht door SVENSK TIGER » 07 mei 2012, 15:12

pvg schreef:Is ook een optie.
Maar ik wil de originele uitlaat wel heel houden als ze bij de keuring moeilijk doen over die simons...
Ik denk dat ik best het spruitstuk van de blok haal en zo eens probeer.
Ik ga al jaren naar de keuring met een simons uitlaat op de amazon en nog nooit een enkele opmerking over gehad, dus geen zorgen maken zou ik zeggen.

pvg
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:29

Re: simons uitlaat monteren.

Bericht door pvg » 08 mei 2012, 19:22

Na wat Wd 40 en een paar keer goed vloeken is hij los gekomen :)!
Simons zit er ondertussen ik onder, maar raakt de bodem nog een beetje..
Het is al fijn om te horen dat ze op dr keuring niks zeggen van een Simons!

pvg
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jan 2012, 18:29

Re: simons uitlaat monteren.

Bericht door pvg » 15 mei 2012, 23:16

De uitlaat bleef de bodem maar raken, na zowat alles te proberen ben ik maar naar de garage gereden.
Daar kregen ze hem er ook niet onder zonder de bodem te raken.
Hij raakt de voetenruimte van de rechter passagier wat voor een hoop lawaai en een hete vloer zorgt.
De garagist stelde voor om de tussenpijp warm te stoken en een beetje te buigen.
Is dit een goed idee?
Heeft iemand hier al problemen mee gehad, ik dacht dat die dingen vlekkeloos gingen passen..

Gebruikersavatar
Volvodiesel
Berichten: 426
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
Locatie: Oordegem

Re: simons uitlaat monteren.

Bericht door Volvodiesel » 15 mei 2012, 23:36

De Simons die onder mijn 740 turbo zit paste nochtans perfect!! De originele Volvo uitlaat zat er niet eens zo netjes onder. Zeker dat je voor het juiste model bestelt hebt? En anders zou ik hem inderdaad een beetje proberen verwarmen en dan buigen. Kan nooit veel uitmaken.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010

Gebruikersavatar
SVENSK TIGER
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:05

Re: simons uitlaat monteren.

Bericht door SVENSK TIGER » 17 mei 2012, 01:17

pvg schreef:De uitlaat bleef de bodem maar raken, na zowat alles te proberen ben ik maar naar de garage gereden.
Daar kregen ze hem er ook niet onder zonder de bodem te raken.
Hij raakt de voetenruimte van de rechter passagier wat voor een hoop lawaai en een hete vloer zorgt.
De garagist stelde voor om de tussenpijp warm te stoken en een beetje te buigen.
Is dit een goed idee?
Heeft iemand hier al problemen mee gehad, ik dacht dat die dingen vlekkeloos gingen passen..
Ken dat probleem ook.

Tegen de 'warme voeten' daar heb ik een hitte werende doek rond gedaan, vast gemaakt met spanringen en probleem opgelost. Wat ik ook gedaan heb zijn nog twee andere dingen. De originele haken waar de demper aanhangt wat plat geklopt en een oude rubber tussen geplaatst, anders kwam die vrij dicht tegen de simons einddemper. Omdat ik vond dat de tussenpijp (simons) wat te nipt in de bocht (stuk dat over de achteras gaat) zat heb ik een tussenstuk laten maken zodat alles beter in elkaar paste en ook dit was opgelost. Moet wel zeggen dat ik de juiste mensen kenden voor dit alles en voor een goede hoegaarden was alles geregeld.

Het is te hopen dat je er iets aan hebt. Succes.

Plaats reactie