kilometerteller amazon

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SVENSK TIGER
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:05

kilometerteller amazon

Bericht door SVENSK TIGER » 19 mar 2012, 17:57

Zaterdag heb ik gezien dat de kilometerteller van de amazon (of de horizontale rode lijn) hardnekkig blijft hangen rond de 120 km/h (voorheen nooit last van gehad) zelf al geeft de gps 130 km/h aan. De tripmaster die aangesloten is op de kabel van de kilometerteller werkt perfect dus denk ik dat de aansluiting kabel - teller nog ok zijn.

Heeft iemand hier een zinnige uitleg voor ? Misschien een oplossing ? Alle tip welkom.

Gebruikersavatar
volvop31
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 nov 2004, 19:31
Locatie: Schoten

Re: kilometerteller amazon

Bericht door volvop31 » 19 mar 2012, 19:09

Dat is toch geweldig: nooit sneller dan 120km/u = nooit geen boete! :D

Mijne km-teller werkt zoals een ruitenwisser daarom de kabel er maar afgehaald, de snelheid zie ik nu op de fietscomputer of op de GPS.
Het probleem zal in de teller zitten dus...open maken. :shock:
One old Volvo for life

Gebruikersavatar
robin168
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 aug 2011, 17:40
Locatie: Heist op den berg

Re: kilometerteller amazon

Bericht door robin168 » 19 mar 2012, 21:04

Dat zal wel met de teller te maken hebben , best eens goed smeren en alles nakijken vanbinnen , deze mechanische tellers zijn nogal gevoelig aan fouten ...
Ik heb er eventueel nog wel eer paar liggen voor reserve onderdelen als je iets zoekt ...

mvg robin
volvo 480 1988 (knal)-rood
altijd intresse in een pre 50 pv ...

Gebruikersavatar
SVENSK TIGER
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:05

Re: kilometerteller amazon

Bericht door SVENSK TIGER » 20 mar 2012, 10:21

volvop31 schreef:Dat is toch geweldig: nooit sneller dan 120km/u = nooit geen boete! :D
Allemaal goed en wel maar heb thuis nog altijd geen ezel staan voor die boetes te betalen :lol: :lol: !

Heeft er iemand al zo'n kilometerteller uiteen gehaald en weet dus waar ik zeker moet op letten. Zal er wel pas aan beginnen op het einde van de maand na de titanic-rit (rittensport wedstrijd).

Plaats reactie