hoog schreeuwend geluidje aan motor

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
amazongrietje
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 sep 2012, 18:24

hoog schreeuwend geluidje aan motor

Bericht door amazongrietje » 23 okt 2014, 23:07

Na het spuitwerk aan mijn amazon is de motorblok terug gemonteerd. Geen revisie gedaan, alleen nieuwe waterpomp en pakkingen. Sinds de hermontage is er een hoog zoemend of schreeuwend geluid hoorbaar vooraan aan de motor. Om de alternator en de water pomp uit te sluiten heb ik de amazon even laten draaien zonder de riem maar het geluid is er evenzeer.
Heel af en toe valt het weg en af en toe mindert het en wordt het daarna weer lawaaieriger. Het gaat dus soms even weg.
Als ik met de stethoscoop de omgeving afga komt het echt richting waterpomp. Dit is zeer bizar want op dat moment is de riem eraf en staat de waterpomp stil. Hoe kan er dan uit die omgeving een schreeuwend geluid komen ?
Ik weet wel dat geluid iets heel bizar is en het zich via een metalen omgeving gemakkelijk zal verplaatsen of versterken maar voorlopig is het me echt heel bizar.

Wie geeft me tips ??

geoffrey.vl
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2014, 15:00

Re: hoog schreeuwend geluidje aan motor

Bericht door geoffrey.vl » 27 okt 2014, 22:37

lek aan de collecteur pakking mss? zit er roet rond een bepaald deel van de collecteur, zie je uitlaatgas ontsnappen daar?

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: hoog schreeuwend geluidje aan motor

Bericht door DJ_Karinsky » 29 okt 2014, 22:01

Een lager ergens ? mss van de boite of van uw koppeling ?
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

amazongrietje
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 sep 2012, 18:24

Re: hoog schreeuwend geluidje aan motor

Bericht door amazongrietje » 01 nov 2014, 19:31

Hoe gek ook... deze auto ging eigenlijk mijn trouwauto worden... vanaf de moment ik met de auto was gaan rijden en ik onderweg zegde dat ik toch niet meer ging trouwen was het geluid 'weg' ... Ik heb het niet meer gehoord.

Plaats reactie