Anti-diefstal beveiliging
Moderator: Youk
Anti-diefstal beveiliging
Ik kwam bij toeval uit op onderstaande site, waar ik veel leerzame info opstak om een oldtimer te beveiligen tegen diefstal.
http://www.oldtimerbeveiliging.be/
Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met één van de genoemde systemen of hulpmiddelen, of eventueel met nog andere mogelijkheden? Ik ben benieuwd!
Het idee van een elektromechanische startonderbreking, die enkel kan worden uitgeschakeld met een (zelf te kiezen) schakelaar, of volgorde van meerdere schakelaars (zoals even inschakelen van de achterruitverwarming, gevolgd door -pakweg- het linker knipperlicht) vind ik toch wel zeer interessant. Onmogelijk door anderen te deactiveren als je de 'gebruiksaanwijzing' niet kent.
http://www.oldtimerbeveiliging.be/
Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met één van de genoemde systemen of hulpmiddelen, of eventueel met nog andere mogelijkheden? Ik ben benieuwd!
Het idee van een elektromechanische startonderbreking, die enkel kan worden uitgeschakeld met een (zelf te kiezen) schakelaar, of volgorde van meerdere schakelaars (zoals even inschakelen van de achterruitverwarming, gevolgd door -pakweg- het linker knipperlicht) vind ik toch wel zeer interessant. Onmogelijk door anderen te deactiveren als je de 'gebruiksaanwijzing' niet kent.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Anti-diefstal beveiliging
Wel niet handig na het nuttigen van een paar pinten!Rubicon schreef:Ik kwam bij toeval uit op onderstaande site, waar ik veel leerzame info opstak om een oldtimer te beveiligen tegen diefstal.
http://www.oldtimerbeveiliging.be/
Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met één van de genoemde systemen of hulpmiddelen, of eventueel met nog andere mogelijkheden? Ik ben benieuwd!
Het idee van een elektromechanische startonderbreking, die enkel kan worden uitgeschakeld met een (zelf te kiezen) schakelaar, of volgorde van meerdere schakelaars (zoals even inschakelen van de achterruitverwarming, gevolgd door -pakweg- het linker knipperlicht) vind ik toch wel zeer interessant. Onmogelijk door anderen te deactiveren als je de 'gebruiksaanwijzing' niet kent.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
Re: Anti-diefstal beveiliging
Des te beter. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je nog met je wagen vertrekt, na een aantal pinten!
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Anti-diefstal beveiliging
voor de b20 motoren lijkt me dit de mooiste oplossing
http://www.volvoklassiekerswebshop.nl/e ... -1597.html
http://www.volvoklassiekerswebshop.nl/e ... -1597.html
amazon 1968 / v50 2007
www.volvo-forum.nl
www.volvo-forum.nl
Re: Anti-diefstal beveiliging
Ook voor b18. Inderdaad interessant! Stevig aan de prijs, maar wel twee vliegen in 1 klap; elektronische ontsteking en startonderbreking.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
- stef25042504
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
- Locatie: Bilzen
Re: Anti-diefstal beveiliging
Met welke auto rijden jullie.
Ik rij met een PV544, hiermee rij je niet zomaar weg zonder sleutel.
Van het contact ligt er een stalen gain naar de plus van de bobijn.
Origineel van fabriek.
Amazon en P1800 heeft dit ook volgens mij.
Je moet al de nodige voorbereiding genomen hebben en een extra bobijn met wat kabels om kunnen weg te rijden.
M.a.w. je moet al bijna garagist zijn om hem te kunnen stelen zonder aanhangwagen.
Ik rij met een PV544, hiermee rij je niet zomaar weg zonder sleutel.
Van het contact ligt er een stalen gain naar de plus van de bobijn.
Origineel van fabriek.
Amazon en P1800 heeft dit ook volgens mij.
Je moet al de nodige voorbereiding genomen hebben en een extra bobijn met wat kabels om kunnen weg te rijden.
M.a.w. je moet al bijna garagist zijn om hem te kunnen stelen zonder aanhangwagen.
Re: Anti-diefstal beveiliging
Met een Amazon, ook met een gepantserde bobinekabel. Ik vraag me af of deze wel degelijk een beveiliging vormt en niet alleen een vals gevoel van veiligheid schept. Misschien wel om een gelegenheidsdief te ontmoedigen. Ik denk dat, als je het zou combineren met een of andere vergrendeling op de motorkap, je wel al een redelijk stevige hindernis hebt gevormd.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Anti-diefstal beveiliging
met een slagtrekker de cilinder uit de houder kloppen/trekken en je kabel stelt niets meer voor...
http://youtu.be/_gABQ_fBP7c
http://youtu.be/_gABQ_fBP7c
amazon 1968 / v50 2007
www.volvo-forum.nl
www.volvo-forum.nl
Re: Anti-diefstal beveiliging
stef25042504 schreef:Met welke auto rijden jullie.
Ik rij met een PV544, hiermee rij je niet zomaar weg zonder sleutel.
Van het contact ligt er een stalen gain naar de plus van de bobijn.
Origineel van fabriek.
Amazon en P1800 heeft dit ook volgens mij.
Je moet al de nodige voorbereiding genomen hebben en een extra bobijn met wat kabels om kunnen weg te rijden.
M.a.w. je moet al bijna garagist zijn om hem te kunnen stelen zonder aanhangwagen.
Helemaal akkoord!
Het beste beveiligingssysteem moet je zelf opzoeken.
BV het ontstekingssysteem ergens afbreken. Mij P1800 zal je niet zomaar starten, behalve als je op voorhand weet waar de ontsteking afgebroken is, of welk stuk mankeert.
Vergeet niet dat een amazon, PV, P1800 enz "op bestelling" gestolen wordt, en niet zomaar op straat door bandietjes.
De goed georganiseerde dieven hebben plateau en/of vrachtwagen.
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.