Speling versnellingspook Amazon

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Alain
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2011, 20:03

Speling versnellingspook Amazon

Bericht door Alain » 20 mei 2015, 20:29

Hallo, ik heb een Volvo Amazon modeljaar 69. De afdekhoes van de versnellingspook was gescheurd, ik heb een nieuwe besteld bij Skandix. Echter de tolerantie op de afmetingen was niet zo schitterend. De rubber zit nu lager aan de versnellingspook. Daardoor zit er nu enorm veel speling tussen de pook en de versnellingsbak, schakelen is nu steeds een gokje. Niet zo aangenaam om te rijden. Als ik de pook wegneem van de versnellingsbak en in de holle onderkant kijk, zie ik een rubber zitten. Kan deze vervangen worden, ik heb al op internet gezocht maar niet direct gevonden. Is het normaal dat de afdekhoes zorgt voor een spelingsvrije verbinding tussen versnellingsbak en pook ? Lijkt mij toch een beetje raar. Iemand enige ervaring hiermee ? Dank bij voorbaat.

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: Speling versnellingspook Amazon

Bericht door Rubicon » 22 mei 2015, 17:38

Vreemd. Er zou geen verschil mogen zijn tussen het schakelen met of zonder zo'n hoes. De hoes heeft als enige functie om vuil en stof te weren. Vaak zit er binnenin nog dik vilt of rubber, dat geluidsdempend werkt. Maar de aan- of afwezigheid hiervan heeft ook geen invloed op het schakelen. Volgens mij is er dus iets anders aan de hand.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Gebruikersavatar
stef25042504
Berichten: 332
Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
Locatie: Bilzen

Re: Speling versnellingspook Amazon

Bericht door stef25042504 » 26 mei 2015, 19:44

Volgens mij heeft de versnellingsbak een revisie nodig.

arnodoomen
Berichten: 69
Lid geworden op: 11 nov 2011, 17:18
Locatie: Ham 3945

Re: Speling versnellingspook Amazon

Bericht door arnodoomen » 06 jun 2015, 20:40

Ik weet niet precies hoe het bij de amazon zit maar vaak heb je onder aan de versnellingspook een bolletje (kogel).Deze valt dan in een plastic busje dat in de schakel gaffel zit . Is dit er uit gekomen met je pook er uit nemen of misschien is dat versleten . m.v.g. Arnold.

Gebruikersavatar
stef25042504
Berichten: 332
Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
Locatie: Bilzen

Re: Speling versnellingspook Amazon

Bericht door stef25042504 » 11 jun 2015, 13:37

Volgens mij is er geen plastiek aan een versnellingsbak M40.
Op een technische dag in Nederlands Limburg heb ik wel gezien dat een revisie kan.
En aan de klacht te horen heeft deze nood aan een grondig nazicht.

Plaats reactie