contactpunten vervangen, en dan ...

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

contactpunten vervangen, en dan ...

Bericht door Volv_oholic » 23 dec 2005, 21:30

Wie weet raad,

Vandaag heb ik mijn "vis-plattin

dirk vdb

Bericht door dirk vdb » 26 dec 2005, 12:55

hoi peter,

dit heb ik ook eens voorgehad ; er wordt vaak na de productie een beschermlaag op de contactvlakken aangebracht om aanslag te vermijden ; deze beschermlaag moet verwijderd worden bij de montage (met fijn slispapier)

ik hoop dat je er iets aan hebt,

dirk

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

Bericht door Volv_oholic » 26 dec 2005, 13:51

Probleem is ondertussen opgelost. Ik was even vergeten dat de rotor tegen wijzerzin draait. Dus ik had mijn ontsteking helemaal verkeerd gesteld. Nu draait hij al terug. De ontsteking moet nog wel juist afgesteld worden maar mijn storboscooplamp heeft het begeven...
Volgende is dan de afstelling van mijn nieuwe (gereviseerde) carburators, maar dat komt iemand doen (ik heb ook geen vacuummeters....)

En nu benieuwd of hij beter gaat presteren en minder verbruiken (14 liter vond ik toch wat te veel van het goede...)

Volv

Plaats reactie