gegevens amazon bj 67

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
jakke
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:34

gegevens amazon bj 67

Bericht door jakke » 24 dec 2005, 11:33

waar kan ik chassisnr vinden :idea: de naam en kleur van de kleurcode 96 :idea: waar kan ik in omgeving van heist op den berg naar een betrouwbare mekanieker voor herstelling van achterremmen

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

Bericht door Volv_oholic » 24 dec 2005, 17:08

Normaal is er bij de amazon een identificatieplaatje bevestigd bovenop het huis waar de pedalen in bevestigd zitten (in het motorcompartiment).
Een ingeslagen nummer kan teruggevonden worden bij vele modellen in de deurstijl (ik ben echter niet zeker of het spatbord eraf moet of niet...), sen soms ook in de buurt van het verwarmingselement. (ook motorruimte). Wat de kleurcode betreft : 96 is "pacific blue" en een typische amazon kleur(donkerblauw).
Wat bedoel je met "herstelling" van de achterremmen ? Zitten ze vast, zijn ze gewoon versleten, lekken ze ??? Het grootste probleem met de achterremmen is het loskrijgen van de trommels, de rest is demonteren en nieuwe stukken monteren, dat is echt niet moeilijk.
Als de cilinders vastzitten twijfel dan niet en vervang ze beiden (links en rechts). Neem er

jakke
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:34

gegevens amazon bj 1967

Bericht door jakke » 25 dec 2005, 10:59

nergens een chassisnr te vinden deurstijl boven onder links of rechts vleugels liggen er toch af moet nu zeker zichtbaar zijn 8) in motorkompartiment vind ik ook niks :oops: de handremhendel zit vast of iets in de trommels zit vast :idea: heeft 1jaar stil gestaan.heb gehoord voor achtertrommels te demonteren dat ge een speciale polietrekker nodig hebt en die heb ik niet :( .

volv

Bericht door volv » 25 dec 2005, 14:03

Wat het chassisnummer betreft zou het volgens mij toch ergens in het motorcompartiment moeten te vinden zijn. Vlak boven het verwarmingselement, daar waar de verse lucht wordt binnengenomen.
Achterremmen zou ik eerst proberen zo los te krijgen zonder demontage ; probeer motor te starten en zachtjes proberen te vertrekken (zowel voor als achteruit), soms schieten de remmen dan los. Wanneer dit niet lukt ; achterkant opkrikken, wielen verwijderen en met zware hamer op trommels kloppen (op omgebogen kanten, niet de kant waar remschoenen pakken.) Om de trommels te verwijderen heb je inderdaad een speciale trekker nodig (meestal valt het dan nog dik tegen). Van

Gebruikersavatar
pieter007
Berichten: 298
Lid geworden op: 13 feb 2005, 14:35
Locatie: olv waver
Contacteer:

Bericht door pieter007 » 26 dec 2005, 17:28

ik ben van putte en wij hebben een trekker om da tamboeren van een amazon eraf te trekken


een betrouwbare mechanieker is er in beerzel

die doet voornamelijk restauratie werken maar onderhoud dacht ik dat ie ook deed

restauratie van den berg noemt ie maar ik vind er geen kaartje meer van
zijn e-mail heb ik nog wel

van.den.berg@proximedia.be

van waar ergens ben je in heist ?

en ben je een amazon aan het opmaken ?

ikzelf ben van peulis (deelgemeente putte)
en ik heb een amazon van 1968
en mijn pa een amazon van 1967



het chassis nummer is normaal terug te vinden
links naast het chaufage huis in de motor ruimte onder waar de darmen naar binnen in de auto gaan (zijn 2 darmen vlak boven elkaar)

of boven het chaufage huis
wel heb ik bij een vriend van ons ook het probleem dat we de chassis nr niet vonden

jakke
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:34

amazon bj 67

Bericht door jakke » 28 dec 2005, 20:35

:twisted: ik ben een tijd terug bij uw pa komen zien voor die grijze amazon als laatste hij was juist verkocht.uw leraar carr.en ik waren de 2 eerste die afgestudeerd waren in heist als carrossier+hij is was getrouwd me familie van mij.ik heb u laatst nog gezien op meeting me autos me afstandsbediening in de hallen van een transporteur georganiseerd door ex renault verschaeren die andere me zijne buggy is cameraad van mij den bellekes rijd me ne zwarte vito :lol: de wereld is klein :D

Gebruikersavatar
pieter007
Berichten: 298
Lid geworden op: 13 feb 2005, 14:35
Locatie: olv waver
Contacteer:

Bericht door pieter007 » 28 dec 2005, 23:28

aaaaaaaaah :lol:

haha wilt ook lukken :lol:

jaja die auto's das een andere hobby van mij

jakke
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:34

amazon bj67

Bericht door jakke » 29 dec 2005, 21:00

:oops: nu is goe gekeken chnr gevonden en na grote hoeveelheden kruipolie en enig geduld remmen losgekregen doch had liever amazon van jullie gekocht was veel beter dan wa ik nu gekocht heb.toch nog bedankt voor uw tips :D

Gebruikersavatar
pieter007
Berichten: 298
Lid geworden op: 13 feb 2005, 14:35
Locatie: olv waver
Contacteer:

Bericht door pieter007 » 29 dec 2005, 21:07

tja wouter van hier op het forum was u voor :lol:

waar woon jij ergens ?

kwil wel eens komen kijken naar wat je hebt gekocht

of heb je foto's ofzo ?


al

Plaats reactie