trommelrem achter

Stel hier al je technische vragen over Volvo en Volvo-oldtimers.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieter007
Berichten: 298
Lid geworden op: 13 feb 2005, 14:35
Locatie: olv waver
Contacteer:

trommelrem achter

Bericht door pieter007 » 02 aug 2006, 23:52

ik heb een verlede week verbrede velgen achter gezet daarom heb ik de tamboer er ook eens afgenomen omdat links achter de rem soms durft piepen als ik gewoon rij

nu merkte ik iets op het meganisme om de rem zelf te doen bijstellen dat werkt niet het lipje dat tegen de tanden moet komen zit veel te hoog , zie foto

ik heb de remmen niet zelf gemonteert maar ik heb de auto zo gekocht
het is een amazon van 1968 met gescheiden remcircuit


zit dit allemaal juist in elkaar ? in de boek dat ik heb staat een hele andere tekening waarbij je de rem kan verstellen zonder het wiel er af te nemen dus langs de achterkant van de tamboer




Afbeelding

mvg pieter

Gebruikersavatar
Volv_oholic
Site Admin
Berichten: 537
Lid geworden op: 27 mar 2004, 20:47

Bericht door Volv_oholic » 04 aug 2006, 12:28

Je kan de remmen ten allen tijde bijregelen met het vierkante vijskopje aan de achterkant (vanonder). Door die vijs dieper te draaien zet je de schoenen meer open. Volgens mij zit je met 2 verschillende systemen op

Gebruikersavatar
pieter007
Berichten: 298
Lid geworden op: 13 feb 2005, 14:35
Locatie: olv waver
Contacteer:

Bericht door pieter007 » 04 aug 2006, 19:12

in dat stukje vanonder zit niets ...


ik heb in de service boek van volvo gekeken en dan in zo'n groene boek van heynes ? ofzo iets .. kweetet niet meer juist

nergens mijn systeem in de te vinden nu kwam ik nog een bestel cataloog tegen zoals ze in het magazijn hebben

hierin gekeken en daar staat dus mijn systeem wel in
er staat van boven aan het blad b20 ..

dus het zal pas zo'n systeem zijn als er origineel een b20 in ligt en bij mij was dit zo

nu op die tekening staan een paar veren anders binnenkort m'n wiel en tamboer er eens afnemen en alles uit elkaar doen en in elkaar zetten zoals het in dat onderdelen boek staat

jos

Bericht door jos » 23 aug 2006, 22:34

de foto is inderdaad van een amazon b20 en het onderste steunpeunt is hierbij vast
de handremkabel moet veel losser en dan de regeling zelf verder uitdraaien totdat het hefboompje zakt de trommel moet wel nog te monteren zijn

Plaats reactie