pv 444 1953
Moderator: Youk
- stef25042504
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
- Locatie: Bilzen
Re: pv 444 1953
De remmen, voor en achter schijven, was vroeger niet.
Is beter, maar er moet aan het chassis gelast worden.
Dat kan voor problemen zorgen.
Is beter, maar er moet aan het chassis gelast worden.
Dat kan voor problemen zorgen.
Re: pv 444 1953
neen toch niet,mijn voorste en achterste schijven ,daar moet nergens aan gelast worden om deze te monteren,ze passen wel niet op elk type achteras alleen pv assen,
en de voorste is alleen de bevestigingsmoer te berwerken om ze van achter naar voor te plaatsen das al,
en de voorste is alleen de bevestigingsmoer te berwerken om ze van achter naar voor te plaatsen das al,
- stef25042504
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
- Locatie: Bilzen
Re: pv 444 1953
Veel geluk op de keuring, dat zul je nodig hebben.
Een geluk dat ze in de meeste keuringstations deze modellen niet meer kennen.
En een PV heeft geen gelijkvormigheidsattest, in principe kan je alle kanten op.
Hou ons op de hoogte.
Een geluk dat ze in de meeste keuringstations deze modellen niet meer kennen.
En een PV heeft geen gelijkvormigheidsattest, in principe kan je alle kanten op.
Hou ons op de hoogte.
Re: pv 444 1953
nog een klein updateke
men motor is terug ,geboord ,gehoond,enct,,,,,,,,,en ook al een keurke gegeven
en nu juist gespoten
en een beetje van de rest van de goodies
als je het iets uitgebrieder wil bekijken
http://s1110.photobucket.com/albums/h46 ... 1QQtppZZ32
til l the next update
men motor is terug ,geboord ,gehoond,enct,,,,,,,,,en ook al een keurke gegeven
en nu juist gespoten
en een beetje van de rest van de goodies
als je het iets uitgebrieder wil bekijken
http://s1110.photobucket.com/albums/h46 ... 1QQtppZZ32
til l the next update
Re: pv 444 1953
ondertussen nog eens een klein updateke ivm de las werken aan de kas die toch stillaan op zen einde aan het lopen zijn
wat is er ondertussen al allemaal vervangen
de beiden voorste vloerdelen.
beide buiten dorpels en één binnen dorpel.
beide binnen gardebou's én buiten gardebou's.
beide van de hoeken en achterste vloer hoeken.
beide voorste zijkanten langs buiten waar het achterste van u gardebou overkomt.
beide voorpoten langs buiten op bepaalde plaatsen (u wel bekend )lood ingelegd om deze terug "slank" te zetten.
beide achterste chassis balken
wat er nu nog moet gebeuren is;
die lelijke deuk in het dak
en ze krijgt er dan maar ineens een nieuwe poep erbij omdat ze volgens mij teveel cellulitis bezat .
ondertussen omdat een feestdag was ben ik maar al aan de snuit en motorkap begonnen ,
bijwerken schuren enzo.....tot de eind grondlaag ,zo staat deze ook al klaar .
de rest staat hier
http://s1110.photobucket.com/albums/h46 ... 1QQtppZZ32
je zal er ook foto's op zien waar we een omhoog draaiende tafel aan het maken zijn ,
aan de zijkanten door die ringen komen stelling wielen in zodat je het geheel tot 50 cm omhoog kan draaien,
handig om een dozer onder te plaatsen om die duik uit het dak te trekken
en staat ze van hoogte om die poep te vervangen en het latere transport te vergemakkelijken
wat buizen en profielen en voila
wat is er ondertussen al allemaal vervangen
de beiden voorste vloerdelen.
beide buiten dorpels en één binnen dorpel.
beide binnen gardebou's én buiten gardebou's.
beide van de hoeken en achterste vloer hoeken.
beide voorste zijkanten langs buiten waar het achterste van u gardebou overkomt.
beide voorpoten langs buiten op bepaalde plaatsen (u wel bekend )lood ingelegd om deze terug "slank" te zetten.
beide achterste chassis balken
wat er nu nog moet gebeuren is;
die lelijke deuk in het dak
en ze krijgt er dan maar ineens een nieuwe poep erbij omdat ze volgens mij teveel cellulitis bezat .
ondertussen omdat een feestdag was ben ik maar al aan de snuit en motorkap begonnen ,
bijwerken schuren enzo.....tot de eind grondlaag ,zo staat deze ook al klaar .
de rest staat hier
http://s1110.photobucket.com/albums/h46 ... 1QQtppZZ32
je zal er ook foto's op zien waar we een omhoog draaiende tafel aan het maken zijn ,
aan de zijkanten door die ringen komen stelling wielen in zodat je het geheel tot 50 cm omhoog kan draaien,
handig om een dozer onder te plaatsen om die duik uit het dak te trekken
en staat ze van hoogte om die poep te vervangen en het latere transport te vergemakkelijken
wat buizen en profielen en voila
- L385 Viking
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 11:54
- Locatie: Denderleeuw
Re: pv 444 1953
Hier is duidelijk iemand bezig die van aanpakken weet! Das nu toch wel jammer van die lelijke deuk,maar ben er zeker van dat dit ook wel tot een goed eind komt. Respect!
S60 - 2018
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"
240S - 1991
240SE - 1991 R.I.P. " roest in peace"
Re: pv 444 1953
gewoon aan beginnen en zien waar dat je uitkomt é .
en ik heb een paar goede vriendjes die ook van aanpakken weten en dan doen we de dingen samen .
zoals samazon (amazon) en preach (duett)
we zen precies een club in een club
en ik heb een paar goede vriendjes die ook van aanpakken weten en dan doen we de dingen samen .
zoals samazon (amazon) en preach (duett)
we zen precies een club in een club
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: pv 444 1953
damn ! Tof als je zo kan samenwerken, dan gaat alles veeel vlugger vooruit ^^
Al veel dinges gelast precies.
Keep it up !
Al veel dinges gelast precies.
Keep it up !
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: pv 444 1953
toch is ieder het meeste van den tijd met zen eigen project bezig hoor
we willen allemaal zo snel mogelijk rijden ,maar sommige zaken kan je beter met meerdere doen dan alleen liggen sukkelen,
het helpt ook wel dat we allen niet echt ver van elkaar wonen
ik ben aan de laatste las werken bezig pffff
na acht maanden begint da wel een beetje mene frak uit te hangen ze
IK WIL BEGINNEN MONTEREN
Laatst gewijzigd door pv,ke op 21 mei 2012, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: pv 444 1953
jah dat geloof ik haha Succes dermee
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: pv 444 1953
die carburator ziet er mij toch ook geen gewone uit :s Dellorto of Weber ?
nice piece of work
nice piece of work
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: pv 444 1953
weber ,maar ik ga er een ander luchtfilter huis op (mijn maat) maken
dit is alledaags en te klein,
mijn voornemen was eerst een charger er op fiksen ,maar we beginnen vrij " basic " en mischien is dit wel al voldoende voor den '53
maar eerst wachten op de kas die komende is ,om te zien hoeveel ruimte er eigelijk is tussen de carbu en de motorkap
dit is alledaags en te klein,
mijn voornemen was eerst een charger er op fiksen ,maar we beginnen vrij " basic " en mischien is dit wel al voldoende voor den '53
maar eerst wachten op de kas die komende is ,om te zien hoeveel ruimte er eigelijk is tussen de carbu en de motorkap
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: pv 444 1953
Haha ! nog groter , ik zal maar zwijgen over de keuring zeker Verwacht je geen problemen ? Te zien wat je met het onderstel enzo vanplan bent natuurlijk ...
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: pv 444 1953
tja mischien toch wa attestjes zien te bemachtigen
maar over het algemeen zal dat wel meevallen hoop ik ,
alles staat open ter discusie é,van die tijd was er nog geen fiche over bepaalde dingen en daar probeer ik van te profiteren,
t'is wel , die paar veranderingen zijn voor mij uitsluitend gedaan voor het veilig rijden
buiten de remsystemen en de kleur is den '53 nagenoeg volledig origineel van chassis en kas en wil ik ook zo houden,
maar over het algemeen zal dat wel meevallen hoop ik ,
alles staat open ter discusie é,van die tijd was er nog geen fiche over bepaalde dingen en daar probeer ik van te profiteren,
t'is wel , die paar veranderingen zijn voor mij uitsluitend gedaan voor het veilig rijden
buiten de remsystemen en de kleur is den '53 nagenoeg volledig origineel van chassis en kas en wil ik ook zo houden,