Bij scandcar 327,5 euro voor een B18 loodvrij omgebouwde kop, oude wel binnenleveren.
Misschien bouwen zij hem wel om!?!
P1800S van 1965
Moderator: Youk
- stef25042504
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 21 okt 2004, 21:03
- Locatie: Bilzen
Re: P1800S van 1965
Waarom eigenlijk niet gewoon rijden met de normale kop op loodvrij zonder loodvervanger toe te voegen? Ja, uiteindelijk gaat je kop eraan en dan moet je een nieuwe kop plaatsen. Het ideale moment om dan een aangepaste kop te plaatsen. Tot het moment dat die de geest geeft heb je dan toch geen extra kosten. Of kunnen er op die manier nog andere dingen beschadigd geraken buiten de kop? Want dan is het wel nuttig van de nodige voorzorgen te nemen natuurlijk.
Re: P1800S van 1965
Gewoon loodvervanger toevoegen is toch ook simpel en waarschijnlijk heb je zelfs nooit problemen
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
Re: P1800S van 1965
Hallo,cvanaalst schreef: Kent iemand een goed adres voor de loodvrij conversie ? Doen ze dat bij Car-zone ook ?
Ik rijd ook met een P1800S van 1965, zelfde kleur (licht blauw 89).
Op 5 jaar tijd en 28.000 Km heb geen druppel loodvervanger gebruikt.
Ja, toch de fles van de vorige eigenaar leeg gemaakt.
Volgens mij kan de B18B zonder additief draaien.
Geen compressieverlies, geen slijtage van de kleppen.
Control om de 5000 km.
Ik heb wel additief (Marly) gebruikt voor de olie van de boite. De pakking lekte en de 5de sprong soms bij warm weer.
Ik was bereid om de overdrive te demonteren en te laten reviseren, maar dit was niet nodig.
65.000 Km met de P1800, op 14 jaar tijd, SP95, zonder loodvervanger!
Verkocht.
Verkocht.