Amazon B230FT+M90

Hier kunnen lopende en opstartende projecten worden voorgesteld.

Moderator: Youk

Gebruikersavatar
volvop31
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 nov 2004, 19:31
Locatie: Schoten

Re: Amazon B230FT+M90

Bericht door volvop31 » 04 dec 2015, 09:15

Een fantastisch project, ik wou dat ik dat ,ook kon!!!....En de keuring: dat komt wel in orde!
One old Volvo for life

Yothi
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2014, 11:28

Re: Amazon B230FT+M90

Bericht door Yothi » 04 dec 2015, 15:31

Cerberos schreef:
Yothi schreef:Jammer dat je het aan de kant moest zetten, ziet er ook iets schitterend in wording uit (heb eigenlijk altijd stiekem een combi gewild).
Ik heb de laatste weken wat verder kunnen doen en de auto rijdt! (zie topic in mijn vorige post) Heb ij nog enige vooruitgang geboekt? ik kan je alvast aanraden dit niet zoals ik veel te lang te laten liggen, het resultaat is echt de moeite waard. Het wordt een super leuke auto 8)
Dat is super! Zou ik eventueel eens mogen langskomen om naar je wagen te komen kijken? Altijd wel leuk met een mede-enthousiast wat ideetjes af te toetsen en uit te wisselen :). De drang om er aan verder te werken is nochthans groot, maar alles staat nu voor onbepaalde duur langs de kant. Mijn studies blijken niet echt combineerbaar met hobby's of een sociaal leven.
Ik hoop er volgend jaar of op z'n minst in de zomervakantie weer volop aan te kunnen beginnen. Voorlopig blijft het bij, hier en daar, af en toe eens een boutje in te draaien of het occasioneel schuurwerk.
Ik heb wel reeds kunnen bekomen dat ik enkele onderdelen kan laten CNC frezen bij een technische school. :) pedalen en eventueel enkele losse deeltjes van de stuurinrichting bvb.
Nu we ook een 240 hebben thuis, lijkt het rem-pakket niet te volstaan. Ook al is de amazon veel lichter... Nu ben ik op zoek naar een geschikt paar voorste klauwen om dan met CNC-gefreesde adapters te monteren. Over de schijven maak ik me niet te veel zorgen. Waarschijnlijk Ga ik voor 2 piece rotors met een op maat gedraaide HUB. Dan kan ik later nog altijd groter (of kleiner) gaan in schijfdiameter.
Het project wordt er sowieso waarschijnlijk wel één van lange adem. Maar de samenwerking met de technische school is al een zeer grote stap in de goede richting.

Yothi
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2014, 11:28

Re: Amazon B230FT+M90

Bericht door Yothi » 04 dec 2015, 15:32

volvop31 schreef:Een fantastisch project, ik wou dat ik dat ,ook kon!!!....En de keuring: dat komt wel in orde!
Bedankt! Ik hoop het ook :)

Cerberos
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2013, 23:46

Re: Amazon B230FT+M90

Bericht door Cerberos » 30 dec 2015, 01:43


pierre1952
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2016, 15:13

Re: Amazon B230FT+M90

Bericht door pierre1952 » 23 feb 2016, 18:16

Prachtig project

Plaats reactie