TROMMELREM ACHTER OPENEN

Hier kunnen lopende en opstartende projecten worden voorgesteld.

Moderator: Youk

Plaats reactie
PHILIPPE VERHAEGE
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2016, 11:32

TROMMELREM ACHTER OPENEN

Bericht door PHILIPPE VERHAEGE » 23 okt 2016, 11:15

HALLO, is er iemand die me kan helpen in verband met openen trommelrem pv444 van 1954, handremkabel is los, ik hoor losse stukje in trommel.
Ik verwijderde reeds grote asmoer en een grote ring, kan het zijn dat de rest in één geheel is en er moet kunnen afschuiven, ik ben nog een leek
in deze hobby, of moet er nog iets anders gebeuren?
mvg
philippe

Gebruikersavatar
pieter007
Berichten: 298
Lid geworden op: 13 feb 2005, 14:35
Locatie: olv waver
Contacteer:

Re: TROMMELREM ACHTER OPENEN

Bericht door pieter007 » 23 okt 2016, 12:17

daar heb je een remtrommeltekker voor nodig
amazon 1968 / v50 2007

www.volvo-forum.nl

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: TROMMELREM ACHTER OPENEN

Bericht door Pieter » 29 okt 2016, 13:09

Waar zit je?

PHILIPPE VERHAEGE
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2016, 11:32

Re: TROMMELREM ACHTER OPENEN

Bericht door PHILIPPE VERHAEGE » 29 okt 2016, 13:29

INTUSSEN HEB IK DE REM REEDS KUNNEN OPENEN EN DE HANDREM HERSTELLEN, hartelijke dank voor het antwoord, ik dacht al dat het zo was maar door dit antwoord heb ik het durven doen.

Intussen heb ik ledlampen kunnen bestellen voor de achterlichten/remlichten, die worden nu opgestuurd. Verder weet ik niet waarom, maar de remlichten gaan soms
aan na een paar maal duwen op de rem, maar meestal doen ze het niet. De auto werd afgekeurd voor remverschil van meer als 50 % vooraan, zou dit kunnen wijzen op lucht in de remmen, toen ik naar de schouwing
reed trok de wagen eens naar links, bij de volgende remming trok hij naar rechts. Ik moet ook nog aan wisselstukken komen voor het stuurgedeelte, speling. Hoe kan ik wisselstukken bestellen via de club, ik zie steeds dat er doorwerwezen wordt naar de hollandse club, moet ik mij daar ook inloggen met nederlands wachtwoord??

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: TROMMELREM ACHTER OPENEN

Bericht door Rubicon » 29 okt 2016, 20:00

Als je remlichten niet of slecht werken ligt dat bijna honderd procent zeker aan een defecte remdrukschakelaar. Dit betreft een hydraulische schakelaar, die door de druk van de remvloeistof wordt geactiveerd. Deze dingen staan er om bekend dat ze allesbehalve betrouwbaar zijn. Zelfs nieuwe exemplaren hebben vaak een korte levensduur en bieden weinig bedrijfszekerheid. Ook gaan de remlichten maar pas branden als het rempedaal hard wordt ingedrukt. Bij 'gewoon' of zacht afremmen dus niet. In feite zijn die dingen levensgevaarlijk, want je kan je wel voorstellen dat defecte remlichten de kans op een ongeval aanzienlijk verhogen. Denk maar aan de achterligger die achterin op je wagen knalt omdat hij niet (tijdig) heeft opgemerkt dat jij aan het afremmen was. Controleer dus regelmatig de werking van je remlichten. Wil je echt een duurzame, veilige oplossing, overweeg de installatie van een mechanische remschakelaar. Van zodra het rempedaal beweegt, gaan je remlichten al werken. Achterliggers worden dus veel eerder gewaarschuwd. Die dingen kan je universeel kopen, voor weinig geld (zoals deze van een Fiat 850). Een beugeltje maken om de schakelaar te monteren, zodat hij door de stang van het rempedaal (in de voetenbak) wordt geactiveerd. Je kan gewoon de draden van de hydraulische schakelaar (in het motorruim) verlengen, naar binnen voeren en aansluiten op de mechanische schakelaar. De hydraulische kan gewoon blijven zitten en eventueel fungeren als back-up. Voor mijn Amazon heb ik alles al op de plank liggen, maar ik moet nog een geschikte beugel maken.

Wat betreft onderdelen: de VCCB heeft geen onderdelenvoorraad meer, dus je bent aangewezen op externe bronnen. Je mag, als Belgisch clubblid, inderdaad bestellen bij de Nederlandse VKV. Klik hier om te lezen hoe dat werkt: http://vccbfotos.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=2769.

Natuurlijk kan je ook terecht bij de gekende websites, zoals Scandcar, Skandix (DE), Volvoklassiekerwebshop.nl etc.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

PHILIPPE VERHAEGE
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2016, 11:32

Re: TROMMELREM ACHTER OPENEN

Bericht door PHILIPPE VERHAEGE » 01 nov 2016, 06:02

HEB geprobeert met inloggen vkv, dan vraagt hij e mail adres en steeds krijg ik antwoord ongeldig e mail adres
philippe

Gebruikersavatar
Youk
Berichten: 206
Lid geworden op: 03 nov 2010, 21:19
Locatie: Sint-Amands

Re: TROMMELREM ACHTER OPENEN

Bericht door Youk » 01 nov 2016, 12:05

Heb je een email adres geregistreerd staan bij de VCCB (op onze ledenlijst)? Zo ja, je moet dat exacte adres gebruiken, want deze geven wij door aan de Nederlandse club en zij gebruiken die lijst om te weten of je al dan niet lid bent bij ons. Indien we van jou nog geen email adres hebben geregistreerd dan hebben we ook niets wat we kunnen doorgeven aan de Nederlandse club.

Bij twijfel moet je even contact opnemen met Thomas (ledenadministratie) via vccb.membership@gmail.com. Hij kan dit nakijken en eventueel aanvullen of wijzigen.

Plaats reactie