Maar kan er tussen die lagen, net doordat ze loslaten, dan geen vocht kruipen?DJ_Karinsky schreef:Die witte "melkplekken" zijn niet echt vochtplekken ze. De voorruit is gelaagd en dat zijn de lagen die loskomen tov elkaar, tussen de 2 lagen zit een folie, dat is de folie die verkleurd.
Volvo 244 1987
Moderator: Youk
Re: Volvo 244 B230K 1987
Re: Volvo 244 B230K 1987
Misschien, maar dat heb ik eerder nog niet gezien. Die witte waas is alleszins geen condens (mijn 240 had er ook last van). Het is niet veranderlijk en bij condens zie je de (miniscule) druppeltjes. De witte waas varieert niet en is homogeen. De randen van de ruit zitten in rubber en kit, dus normaal kan er geen lucht of vochtigheid aan.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Volvo 244 B230K 1987
Sinds een paar weken ben ik me terug wat beginnen bezighouden met de 240 met de bedoeling om deze te keuren als oldtimer. Nadat het onderhoud en nodig zaken in gedaan waren ben ik dan met de wagen naar de keuring gegaan. Echter toen ze de volvo op de brug omhoog deden en de keurmeester plots een schroevendraaier boven hield begon ik me zorgen te maken. De eerste maal steken was onmiddellijk tot tegen het vloertapijt . Resultaat: rode kaart en een grote ontgoocheling. Toen ik eenmaal terug thuis het interieur demonteerde werd het duidelijk dat de roest al ernstig uitgezaaid was .
Slechte reparaties in het verleden gekoppeld met 2 jaar buitenstaan met lekkende voorruit resulteerde in deze horrorbeelden:
Gezien het nette uiterlijk was ik erg geschrokken toen ik dit te zien kreeg. Nu is de vraag: wat doe ik ermee? Repareren? Verkopen in de staat zoals hij nu is? Verkopen in onderdelen? Ik kan wel goed overweg met een laspost, maar aangezien ik al mijn handen vol hem met mijn bmw e30 zal de volvo toch moeten wachten.
Ik krijg het niet over mijn hart om de wagen weg te doen terwijl dit wel de verstandigste keuze zou zijn. Ik heb de wagen gekregen van de familie van de vorige eigenares, met in de hoop dat ik deze volvo terug op de baan zou kunnen krijgen. De volvo heeft voor die familie een grote emotionele waarde.
In dit videofragment van de vrt is de vorige eignares te zien in met de 240: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... /1.1477122
Voor nu zal de volvo terug aan de kant worden gezet tot ik een beslissing genomen heb.
Slechte reparaties in het verleden gekoppeld met 2 jaar buitenstaan met lekkende voorruit resulteerde in deze horrorbeelden:
Gezien het nette uiterlijk was ik erg geschrokken toen ik dit te zien kreeg. Nu is de vraag: wat doe ik ermee? Repareren? Verkopen in de staat zoals hij nu is? Verkopen in onderdelen? Ik kan wel goed overweg met een laspost, maar aangezien ik al mijn handen vol hem met mijn bmw e30 zal de volvo toch moeten wachten.
Ik krijg het niet over mijn hart om de wagen weg te doen terwijl dit wel de verstandigste keuze zou zijn. Ik heb de wagen gekregen van de familie van de vorige eigenares, met in de hoop dat ik deze volvo terug op de baan zou kunnen krijgen. De volvo heeft voor die familie een grote emotionele waarde.
In dit videofragment van de vrt is de vorige eignares te zien in met de 240: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... /1.1477122
Voor nu zal de volvo terug aan de kant worden gezet tot ik een beslissing genomen heb.
Volvo 240 2.3K 1987
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 14:24
Re: Volvo 244 B230K 1987
Als het enkel de op die plaats zit valt het nog goed mee toch,
opletten als je begint te schuren, als er daar slechte reparaties zitten kan er nog veel meer uitkomen.
opletten als je begint te schuren, als er daar slechte reparaties zitten kan er nog veel meer uitkomen.
Re: Volvo 244 B230K 1987
Das zowat een klassieke zwakke plek.
De mijne heeft het jaren geleden daar ook voor gehad.
De mijne heeft het jaren geleden daar ook voor gehad.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 244 B230K 1987
ja een klassieke plek, mijn vader heeft het ook al gehad op die plek zo een gaatje (maar passagierskant dan). Controleer gans uw bodem maar eens nu het interieur er uit is. Ook vooraan onder de zekeringen enz (onder de mat)
Valt nog mee ze, alle rotte stukken eruit slijpen, daarna gewoon plaat inlassen, goed behandelen aan onderkant (buitenkant) en rondkarren met die auto !!
U niet laten ontmoedigen , is een van de sterkere motoren dat in die 240 ligt, de laatste met carburator geleverd . 116 echte paarden .... en 200 Nm
Valt nog mee ze, alle rotte stukken eruit slijpen, daarna gewoon plaat inlassen, goed behandelen aan onderkant (buitenkant) en rondkarren met die auto !!
U niet laten ontmoedigen , is een van de sterkere motoren dat in die 240 ligt, de laatste met carburator geleverd . 116 echte paarden .... en 200 Nm
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Volvo 244 B230K 1987
Bedankt voor de positieve reacties. De volvo staat momenteel bij een lasser, aangezien ik zelf al mijn handen vol heb. De achterste stukken vloerplaat zijn besteld. De lasser gaat er tussendoor aan verder doen om de kosten wat te drukken. Alle andere delen van het tapijt zijn gedemonteerd en verder is er geen spatje roest te bespeuren.
Gezien de relatief lage kmstand vond ik het nogal raar deze al zo een nare plekken had in de vloer, maar het is enkel daar. De oorzaak is niet ver te zoeken. De wagen heeft een 2-3 jaar buiten op een kleine helling gestaan (zie foto's eerste post). Via de voorruit kwam er water binnen en deze verzamelde zich op het laagste punt. Uiteindelijk heeft het een gat gemaakt. Verder is er echt bijna niets van roest aan.
Gezien de relatief lage kmstand vond ik het nogal raar deze al zo een nare plekken had in de vloer, maar het is enkel daar. De oorzaak is niet ver te zoeken. De wagen heeft een 2-3 jaar buiten op een kleine helling gestaan (zie foto's eerste post). Via de voorruit kwam er water binnen en deze verzamelde zich op het laagste punt. Uiteindelijk heeft het een gat gemaakt. Verder is er echt bijna niets van roest aan.
Volvo 240 2.3K 1987
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 244 B230K 1987
Prachtig dat je deze gaat redden, er schieten er niet veel meer over mijn inziens Veel plezier er nog mee alvast !!
Ben je zeker dat uw voorruit lek is ? Dan moet het bijna van de kit rond de ruit komen dat niet goed meer is ? Die witte film in je ruit lijkt mij bijna niet de oorzaak van het waterlek te zijn. Heb het gelijk toch nog niet geweten dat er daardoor water kan binnenkomen.
Wel via andere plekjes (oa motorkapopening, doorgang ruitenwissers (stang) van buiten naar binnenin de auto, ....
vraagje : zit er soms een waterlek thv uw computer ? (voeten passagier) . Bij mij drupt er daar water op de computer .... dat komt van daarboven, nl de ruitenwissers. Ik moet er eens naar kijken ... heb ook een lek aan de passagiersdeur thv de doorvoerrubbers waar de kabels in lopen van de auto naar de deur toe (voor cv , radio, ...)
Ben je zeker dat uw voorruit lek is ? Dan moet het bijna van de kit rond de ruit komen dat niet goed meer is ? Die witte film in je ruit lijkt mij bijna niet de oorzaak van het waterlek te zijn. Heb het gelijk toch nog niet geweten dat er daardoor water kan binnenkomen.
Wel via andere plekjes (oa motorkapopening, doorgang ruitenwissers (stang) van buiten naar binnenin de auto, ....
vraagje : zit er soms een waterlek thv uw computer ? (voeten passagier) . Bij mij drupt er daar water op de computer .... dat komt van daarboven, nl de ruitenwissers. Ik moet er eens naar kijken ... heb ook een lek aan de passagiersdeur thv de doorvoerrubbers waar de kabels in lopen van de auto naar de deur toe (voor cv , radio, ...)
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Volvo 244 B230K 1987
De voorruit is zekermedeplichtig. De lijm hecht niet meer goed, ik kan namelijk de ruit links onderaan een kleine millimeter bewegen. Er kwam ook water door de stang van de motorkaphendel en er bleken ook twee rubbertjes in het schutbord te ontbreken. Dit is ondertussen allemaal opgelost. De vooruit wordt vervangen. De ruitenwissers zal ik nog eens moeten bekijken, bedankt voor de tip!DJ_Karinsky schreef:Prachtig dat je deze gaat redden, er schieten er niet veel meer over mijn inziens Veel plezier er nog mee alvast !!
Ben je zeker dat uw voorruit lek is ? Dan moet het bijna van de kit rond de ruit komen dat niet goed meer is ? Die witte film in je ruit lijkt mij bijna niet de oorzaak van het waterlek te zijn. Heb het gelijk toch nog niet geweten dat er daardoor water kan binnenkomen.
Wel via andere plekjes (oa motorkapopening, doorgang ruitenwissers (stang) van buiten naar binnenin de auto, ....
vraagje : zit er soms een waterlek thv uw computer ? (voeten passagier) . Bij mij drupt er daar water op de computer .... dat komt van daarboven, nl de ruitenwissers. Ik moet er eens naar kijken ... heb ook een lek aan de passagiersdeur thv de doorvoerrubbers waar de kabels in lopen van de auto naar de deur toe (voor cv , radio, ...)
Volvo 240 2.3K 1987
Re: Volvo 244 B230K 1987
De eerste foto's van de carrosseriewerken zijn er! De puntlassen zijn uitgeboord van de dubbele wand waar de handrem en stoelsteunen op gemonteerd om een beter overzicht te krijgen van de roest. Gelukkig ziet het er beter uit dan gedacht. De lasser is goed bezig en heeft er zin in .
Het gaat dus de goed kant op en daar ben ik zeer blij mee. De hoop die dreigde verloren te gaan is terug aan het herstellen.
IMG_5146 by Andreas Monsieur, on Flickr
IMG_5145 by Andreas Monsieur, on Flickr
IMG_5147 by Andreas Monsieur, on Flickr
Het gaat dus de goed kant op en daar ben ik zeer blij mee. De hoop die dreigde verloren te gaan is terug aan het herstellen.
IMG_5146 by Andreas Monsieur, on Flickr
IMG_5145 by Andreas Monsieur, on Flickr
IMG_5147 by Andreas Monsieur, on Flickr
Volvo 240 2.3K 1987
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 244 B230K 1987
Nice !
Keep up the good work zou ik zeggen, one day it will roll again Hopelijk kan je het terug in eer herstellen !
Keep up the good work zou ik zeggen, one day it will roll again Hopelijk kan je het terug in eer herstellen !
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:27
Re: Volvo 244 B230K 1987
Goed dat je hem de baan op wil houden.
Wel verrassend bij een 240 van na 1986...
Succes met de herstelling !
Tom
Wel verrassend bij een 240 van na 1986...
Succes met de herstelling !
Tom
Re: Volvo 244 B230K 1987
Ziezo, eindelijk weer een update! De lasser had de laatste tijd veel werk, dus bleef de volvo een tijdje onaangetast. Gelukkig is het nu wat kalmer en is de lasser er terug in gevlogen. In samenspraak hadden we besloten om twee nieuwe stukken vloerplaat in te lassen, gezien deze gewoon beschikbaar zijn. De rechterkant ging hiermee volledig gemaakt kunnen worden. Bij de linkerkant was de roest wat verder uitgespreid dus ging nog wat extra zelfgemaakte reparatiestukken nodig zijn.
Eenmaal alles ingelast en dichtgekit ziet het er zo uit :
Op de foto's ziet het er veelbelovend uit, helaas ben ik nog niet kunnen gaan kijken. Nu nog enkel de steun van de voorstoelen herstellen en terug inlassen en dan kan deze 240 terug naar de keuring .
Eenmaal alles ingelast en dichtgekit ziet het er zo uit :
Op de foto's ziet het er veelbelovend uit, helaas ben ik nog niet kunnen gaan kijken. Nu nog enkel de steun van de voorstoelen herstellen en terug inlassen en dan kan deze 240 terug naar de keuring .
Volvo 240 2.3K 1987
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Volvo 244 B230K 1987
Dat ziet er al heel wat beter uit dan voordien. Nog een mooi kleur dat donkergrijs, zie je niet veel meer dezer dagen denk ik
Goed hersteld ! laat u gaan
Goed hersteld ! laat u gaan
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Volvo 244 B230K 1987
Ja idd een mooie kleur voor een 240. Een setje mooie virgo's zou het nog af makenDJ_Karinsky schreef:Nog een mooi kleur dat donkergrijs, zie je niet veel meer dezer dagen denk ik
Goed hersteld ! laat u gaan
Volvo 240 2.3K 1987