PV 544 Sport '62

Hier kunnen lopende en opstartende projecten worden voorgesteld.

Moderator: Youk

Plaats reactie
Rob de sloper
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 jul 2015, 14:24

PV 544 Sport '62

Bericht door Rob de sloper » 25 dec 2017, 12:50

Aangezien de amazon verkocht is heb ik nu dus een pv544 sport met B18D motor.

De laatste keuring dateert van '74 dus hij staat al een tijdje stil.
Hij is ooit eens herlakt in een soort purper, ondertussen is deze lak er bijna allemaal af. De originele kleur is rood en daar wordt hij opnieuw in gespoten.

Er is al een beetje aan gewerkt, de spatborden zijn gestraald en gemetalliseerd, de bodem is ontdaan van rutex en is zo goed als roestvrij.
Het enige dat echt rot is zijn de dorpelhoeken aan de achterwielen en de reservewielbak.
enkele pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rob de sloper
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 jul 2015, 14:24

Re: PV 544 Sport '62

Bericht door Rob de sloper » 17 mar 2018, 09:57

Het doel was om eind deze zomer rond te kunnen rijden met de PV.... Als het tegen begin volgend seizoen lukt zal ik al heel content zijn.
Als ik tijd heb doe ik er aan verder, maar de winterperiode is de drukste op mijn werk.
Maar er is geen haast bij, het moet goed gedaan zijn deze keer!

Ondertussen heb ik de bodem gestraald, zit er een nieuwe achterkant in, heb ik hem helemaal blank gezet en staat hij in de epoxy primer zodat hij niet roest.
De wielkasten zijn van rutex ontdaan en daar zaten toch enkele verrassingen achter... platen bovenop verroeste stukken gelast :roll: .

enkele pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
texaco
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 feb 2016, 10:12
Locatie: Gavere

Re: PV 544 Sport '62

Bericht door texaco » 17 mar 2018, 10:58

Van die onaangename verrassingen kom je helaas maar al te vaak tegen..
Goed dat ge uw tijd er voor neemt!
En je hebt er precies ook wel de plaats voor, met een schaarbrug enal, mooi zo :D
Volvo 164 '1972
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: PV 544 Sport '62

Bericht door Rubicon » 30 mar 2018, 18:53

Mooi werk dat je al hebt verzet! Komt helemaal goed!
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

Rob de sloper
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 jul 2015, 14:24

Re: PV 544 Sport '62

Bericht door Rob de sloper » 10 mei 2018, 23:11

texaco schreef:Van die onaangename verrassingen kom je helaas maar al te vaak tegen..
Goed dat ge uw tijd er voor neemt!
En je hebt er precies ook wel de plaats voor, met een schaarbrug enal, mooi zo :D
Mijn werkplaats is een tuinhuis van 6m x 5m, ruim genoeg, maar voor dit werkje toch wel een beetje krap.
De schaarbrug heb ik mij gekocht omdat ik het beu was om op mijn rug op de grond te liggen onder een auto die op een krik of wat bakstenen staat.

Momenteel ben ik nog wat aan de bodem bezig, soms een paar uur, soms maar 5min. De aandrijflijn ligt helemaal uit elkaar en eens de bodem klaar is mag alles er terug onder met nieuwe rubbers.

Plaats reactie