Volvo Amazon 67' restauratie/ombouw

Hier kunnen lopende en opstartende projecten worden voorgesteld.

Moderator: Youk

Plaats reactie
FDW
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:54

Volvo Amazon 67' restauratie/ombouw

Bericht door FDW » 21 mei 2018, 22:06

Beste mede-liefhebbers,

Afbeelding
Ik heb al een tijdje hier een amazon 3drs van 67' in de garage staan waar stilaan wordt aan gewerkt.
Omdat ik nu even het laswerk moe ben, neem ik even de motor onder handen.
Ik heb bijna alle onderdelen om van een B18D een B20E(carburatorversie) te maken.
even de specs in grote lijnen;
-TT06 nokkenas (In/Uit: 11,0mm/293 | LCA 107.5 | overlap 78 )
-versterkte klepveren
-RR naalden voor de dubbele SU HS6
-B20E cilinderkop
-123 ignition
-421 uitlaatspruitstuk
-Roltuimelaars 1,55 ratio
-HD nokvolgers en stoterstangen
-...

Nu heb ik mijn krukas opgemeten en blijkt dat deze kantje boortje nog kan dienen.
Maar bij dit project zou het zonde zijn dit ook niet onder handen te nemen.
Iemand die nog aan nieuwe krukassen kan komen? Zo niet zal ik deze moeten laten slijpen, iemand daar een goed adres voor?
Mijn blok moet ook worden gevlakt, uitgeboord en gehoond nadat ik deze uitgelieterd heb en bepaald hoeveel er af moet om een correcte compressieverhouding te bekomen, iemand hiervoor een mooi adres?
Alsook de klepveerzitting moet uitgefreesd worden, deze kan ik eventueel op mijn vroegere middelbare school laten frezen op de cnc.

Ook iemand een adresje om de amazon te laten stralen en 2k-epoxy-primeren?

(Regio Heist op den Berg)
Alvast bedankt!

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: Volvo Amazon 67' restauratie/ombouw

Bericht door Pieter » 23 mei 2018, 18:47

Wordt een deftige restauratie. Ik heb mijn combi laten zandstralen en metalliseren. Spijtig genoeg alleen de bodem en dorpels, mocht ik het nu opnieuw doen dan zou ik alle stijlen ook laten doen. Enkel de grote delen niet, uit schrik dat ze zouden krom trekken. Resultaat daarvan is werkelijk prachtig! Zo'n cleane kas!

Doe zo voort, en zodat dat je uw tijd neemt. Is een grote klus en het zou wel eens kunnen dat je de moed verliest halverwege. Dan is het zeer fijn dat die niet in de weg staat!

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: Volvo Amazon 67' restauratie/ombouw

Bericht door DJ_Karinsky » 24 mei 2018, 20:53

Voor motorrevisie en hetgeen wat je er aan wil doen is er bvb : https://www.tinustuning.nl/
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

FDW
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:54

Re: Volvo Amazon 67' restauratie/ombouw

Bericht door FDW » 25 mei 2018, 20:20

Pieter schreef:Wordt een deftige restauratie. Ik heb mijn combi laten zandstralen en metalliseren. Spijtig genoeg alleen de bodem en dorpels, mocht ik het nu opnieuw doen dan zou ik alle stijlen ook laten doen. Enkel de grote delen niet, uit schrik dat ze zouden krom trekken. Resultaat daarvan is werkelijk prachtig! Zo'n cleane kas!

Doe zo voort, en zodat dat je uw tijd neemt. Is een grote klus en het zou wel eens kunnen dat je de moed verliest halverwege. Dan is het zeer fijn dat die niet in de weg staat!
In de weg staat hij zeker niet, dat is al een groot voordeel.
Hoe rapper hij klaar is hoe liever maar helaas houdt het drukke werkschema van arbeider en zelfstandige in bijberoep me wat tegen :)

Ik kan zelf niet wachten tot het karosseriewerk achter de rug is, de mechaniek is meer men ding....
Bedankt alvast!

FDW
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:54

Re: Volvo Amazon 67' restauratie/ombouw

Bericht door FDW » 25 mei 2018, 20:21

DJ_Karinsky schreef:Voor motorrevisie en hetgeen wat je er aan wil doen is er bvb : https://www.tinustuning.nl/
Daar heb ik ook al aan gedacht maar de afstand schrikt me wat af, liever iets dichter in de buurt.

Iemand ervaring met Claes revisie?

Gebruikersavatar
DJ_Karinsky
Berichten: 1584
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
Locatie: 9940
Contacteer:

Re: Volvo Amazon 67' restauratie/ombouw

Bericht door DJ_Karinsky » 30 mei 2018, 10:46

Tinus weet waar hij mee bezig is en doet ganse dagen niets anders. Afstand valt nog mee ;-)
In Zweden zijn er ook nog, maar is wat ver wellicht.
Claes revisie geen ervaring mee :-)
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html

Plaats reactie