De BFOV is bezig met onderhandelen hierover ism de regering (gelukkig)
De vorderingen kan je volgen via hun site op deze pagina.
http://www.bfov-fbva.be/nl/politieke-do ... 1-03-2015/
Daarmee gepaard gaand, zijn er wellicht overgangsmaatregelen , lees vooral volgende punten momenteel :
Er is nog niet veel duidelijkheid rond momenteel maar de BFOV doet er volgens mij alles aan om redelijke overgangsmaatregelen te voorzien en de verkeersbelasting niet de pan te doen uitswingen voor een voertuig dat maar sporadisch wordt gebruikt en 25j+ is.BFOV schreef: Stappen BFOV
Beter voorkomen dan genezen!
De BFOV heeft intussen stappen ondernomen om via het federale kabinet van mevrouw de minister Galant onderhandelingen op te starten zodanig dat we niet voor een voldongen feit komen te staan. Deze onderhandelingen zijn momenteel in een beginstadium en er is een voorakkoord om overgangsmaatregelen te voorzien voor de voertuigen die reeds de leeftijd van 25 jaar bereikt hebben, maar die bij de nieuwe reglementering nog geen 30 jaar oud zouden zijn.
Op 01.10.2015 werd de eerste verkenningsvergadering gehouden met het kabinet van mevrouw de minister Galant.
Conclusie BFOV
Ja, we gaan naar een minimale leeftijdsgrens van 30 jaar
Neen, we weten nog niet vanaf wanneer (2016-2017 ou 2018 ???).
Van zodra bijkomende informatie beschikbaar is, zullen we het niet nalaten u te informeren.
In Wallonië doen ze het anders en daar verhogen ze zonder pardon de Verkeersbelasting vanaf 01/01/2016, zonder dat FEBIAC, BFOV, ... er van wist . Maw volle pot te betalen voor auto's ouder dan 25j en jonger dan 30j ... de BIV ginds blijft wel 61,50 euro.
zie : http://www.bfov-fbva.be/nl/politieke-do ... 1-10-2015/