hulp bij aankoop volvo amazon

Alles wat je elders niet kwijt kan

Moderators: Youk, robin168

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: hulp bij aankoop volvo amazon

Bericht door Rubicon » 06 feb 2014, 13:35

Wat betreft de rode Volvo Amazon uit de advertentie 156383315, gepost door Rudde;
Niet doen! Op de foto's uit de advertentie zit het er allemaal best wel netjes uit, maar ik heb ooit de verkoper aan de lijn gehad en er zit toch behoorlijk wat bricoleerwerk aan de auto. Kleurverschil op de deuren, amateuristisch weggewerkte herstellingen en dito "schilderwerk" achteraf.

De derde advertentie van Rudde kon ik niet terugvinden?
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

wolfke
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2014, 00:07

Re: hulp bij aankoop volvo amazon

Bericht door wolfke » 06 feb 2014, 19:56

Die was er snel af blijkbaar..
Best wel jammer van die rode amazon, ik vond hem er echt mooi uitzien op de foto's :(

Cerberos
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2013, 23:46

Re: hulp bij aankoop volvo amazon

Bericht door Cerberos » 06 feb 2014, 23:31

Dag wolfke,

Ik zou een oldtimer enkel als dagelijks voertuig nemen als je er de nodige passie, tijd en centen voor hebt, EN als je de auto door en door kent, met ander woorden zelf tot de laatste vijs hebt heropgebouwd of al gerestaureerd is door een 100% betrouwbaar en liefst NIET commercieel persoon.

Als dat niet het geval is zou ik een dagelijkse koekendoos kopen zoals dit hier eerder werd genoemd, en de Amazon als hobby/leer project houden.
Als oldtimer kost die nauwelijks een paar honderd euro per jaar aan tax en verzekering.

P.S.
Een Amazon is een heerlijke auto om mee te rijden 8)

Pieter
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 feb 2013, 13:27

Re: hulp bij aankoop volvo amazon

Bericht door Pieter » 07 feb 2014, 00:48

En om mee te 'leren' sleutelen ;) Zo lekker eenvoudig :D

wurre
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 aug 2007, 11:40

Re: hulp bij aankoop volvo amazon

Bericht door wurre » 08 feb 2014, 11:42

Al van toen ik 18jaar was rij ik Amazon. Naar school, later naar werk, naar luchthaven, naar klanten (waar ik trainingen geef dus te laat komen is geen optie)

Ja, als enigste auto. Nu, bijna 30 jaar later, heb ik tijdelijk een andere auto tot mijn rugklachten zijn opgelost en daarna komt er opnieuw een Amazon voor dagelijks gebruik.

Nee, ik heb nooit een perfect gerestoreerde Amazon gehad. Daarnaast heb ik twee linkerhanden, een Haynes boek en wat potsleutels en schroevendraaiers.
Mijn duurste Ama heeft me 4500Euro gekost, de goedkoopste (3 jaar geleden) 1800Euro.

Bij elke Amazon heb ik (met hulp van Paul B) ongeveer 800Euro geïnvesteerd VOOR ik ermee ben gaan rijden. En op een platte batterij, een kapotte hoofdzekering en een startmotor na, ben ik nooit in de problemen gekomen.

Elk jaar één dag sleutelen (hobby) net voor de jaarlijkse keuring. Op elke keuring krijg ik netjes antwoord op mijn vraag op wat zij zien wat binnenkort aan vervanging toe is. Bij de volgende keuring heb ik die zaken dan ook altijd vervangen.

Als ik hier al die waarschuwingen en ellende verhalen hoor....ben ik dan de ultieme geluksvogel? In NL rijden er massa's rond met een Ama als enigste en dagelijkse wagen en ze worden steeds populairder!

Wat me wel opvalt in het huidige aanbod op de gekende tweedehandswebsites : Dure prijzen voor gepolijste wrakken. Verf over plamuur is geen koetswerkherstel. Motorrevisies zijn méér dan een pot rooie verf erover gooien. Oplichters. En vooral de melding dat "blanco gekeurd als Oldtimer" blijkbaar de garantie biedt op de perfect betrouwbare auto die je zonder beperkingen mag gebruiken.

Natuurlijk biedt een Ama je minder comfort/veiligheid/vermogen dan een modern koekenblik.
Maar het gevoel van genieten en onthaasting : PRICELESS

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1305
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:33
Locatie: Evergem

Re: hulp bij aankoop volvo amazon

Bericht door Rubicon » 08 feb 2014, 12:52

Daar is weinig aan toe te voegen, denk ik. 8)
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..

wolfke
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2014, 00:07

Re: hulp bij aankoop volvo amazon

Bericht door wolfke » 09 feb 2014, 23:37

Nogmaals bedankt Wurre voor de fijne informatie ;)

Plaats reactie