LPG gastank van 16 naar 10jaarlijks of 6jaarlijkse keuring!!

Alles wat je elders niet kwijt kan

Moderators: Youk, robin168

bobdelaplage
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2013, 21:54

LPG gastank van 16 naar 10jaarlijks of 6jaarlijkse keuring!!

Bericht door bobdelaplage » 16 nov 2014, 17:23

Beste gasrijders,
Voor a.s mei 2015 moet je je gastank laten herkeuren, (die zijn termijn van 16 jaar dus niet mag uitdoen !!!!!).... je kan maw 6 jaar kwijtspelen indien hij gekeurd is 2021...
In mijn geval was ie gekeurd tot 2016 en verlies ik 1 jaar...
Vanaf keuring gaat een nieuwe tijdspanne in van 10jaar / resp 6jaar .... voor een tank binnen de wagen/ resp onderbouw (die meer blootgesteld zijn aan buiteninvoeden...)
Zo gaat de nieuwe regeling parallel met de ons omringende landen....

Je moet dus om het anders te zeggen: vervroegd naar je herkeuring van je gastank!!!
de groene LPG sticker ook reeds nu verplicht op je achterruit.
Ik ben ervoor afgekeurd, ...wist het domweg niet, tot ik het las op een forum en aan de lijve ondervond vorige week op keuringsstation!
Deze wordt mijns inziens niet door de keuring gegeven, maar kan je kopen a 5 euro bij je gasinstallateur.
Dit zou de veiligheid bij het blussen verhogen, daar de brandweer een LPG voertuig moeten kunnen identificeren bij een brand,i vm de veiligheid.
Heb de wettekst zo goed en zo kwaad mogelijk in mensentaal hier neergeschreven...
Indien er iets fouts instaat, graag feedback,
indien het klopt, idem dito ;-).
Noot, deze is mijn interpretatie , maar de double check info van de gasboer , alsook in het keuringsstation , als op fora werd deze info tot 3 maal geconfirmeerd.Ik hou me nu reeds klaar om mijn tank uit te bouwen...
De gasinstallateurs zullen zeer drukke agenda hebben tegen de mei aan!!!
Succes!
Mvg
Bob

Plaats reactie