En allemaal terug naar de keuring
Re: En allemaal terug naar de keuring
Durf ik nie te zeggen.
Is ook de 1ste keer dat ik hem daar binnengestoken heb.
We shall see, afspraak volgende week maandag op de keuring.
Is ook de 1ste keer dat ik hem daar binnengestoken heb.
We shall see, afspraak volgende week maandag op de keuring.
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: En allemaal terug naar de keuring
Mijn eerste kaart is ook toegekomen... De 764 TDIC mag de spits af bijten volgende week.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: En allemaal terug naar de keuring
allez succes !! Ik dacht dat je 3,5 mag hebben met een TurboDiesel (IC) , aja maar automaat!! geen roettest dan bij u
Dit jaar ook met de 760 naar de keuring 1e keer sinds inschrijving in 2017 ofzoiets ben benieuwd (MY87)
Dit jaar ook met de 760 naar de keuring 1e keer sinds inschrijving in 2017 ofzoiets ben benieuwd (MY87)
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: En allemaal terug naar de keuring
DJ Karinsky - is het effectief zo dat er geen roettest van toepassing is bij een automaat?
Ik lanceer deze vraag omdat ik verleden jaar op de keuring met mijn automaat S80-D5 wel een roettest onderging. Volgens de keurder is vrijstelling niet meer van toepassing. Ben geen discussie aangegaan en informeerde bij de dealer maar die was alvast niet op de hoogte.
Alvast beste dank voor info.
Ik lanceer deze vraag omdat ik verleden jaar op de keuring met mijn automaat S80-D5 wel een roettest onderging. Volgens de keurder is vrijstelling niet meer van toepassing. Ben geen discussie aangegaan en informeerde bij de dealer maar die was alvast niet op de hoogte.
Alvast beste dank voor info.
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: En allemaal terug naar de keuring
volvodiesel - Weet jij hier meer van mbt S80 ?BOSVOGEL schreef: ↑31 jan 2020, 16:32DJ Karinsky - is het effectief zo dat er geen roettest van toepassing is bij een automaat?
Ik lanceer deze vraag omdat ik verleden jaar op de keuring met mijn automaat S80-D5 wel een roettest onderging. Volgens de keurder is vrijstelling niet meer van toepassing. Ben geen discussie aangegaan en informeerde bij de dealer maar die was alvast niet op de hoogte.
Alvast beste dank voor info.
@ Bosvogel : ik zou toch eens raadplegen bij andere dealers ... Er is in der tijd een nota van verschenen van volvo uit dat men bij automaatbakken ze niet in toeren mag jagen in N of P. Dit omdat ze intern dat niet gesmeerd worden als ze in N of P staan. En als ze niet gesmeerd worden en je gaat 4000-5000 toeren gaan maken draaien ze kapot En wie gaat dat dan betalen ... Dat is hetzelfde bij een motor hé, als je 5000 toeren maakt en er zit geen olie in je motor gaat hij ook kapot en vastlopen.
Waar ik van spreek is zeker zo bij de ZF bakken van de 700 / 900 serie (zowel benzine als diesel). Hoe het zit met een BW (240) of AW (700/900/850) weet ik niet. Hoe het zit bij een S80 weet ik ook niet direct
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: En allemaal terug naar de keuring
Tot voor kort deden ze geen roettest bij de diesel automaten. Laatste keer dat ik ging met de v70 echter wel.... Geen idee waarom. Ondanks afschuwelijk veel rook er gewoon door. Zelfs de vloer lag vol roetbolletjes.
Ze jagen de motor niet meer in toeren zoals vroeger viel me wel op. Ik weet meer als ik met de 760 geweest ben.
Ze jagen de motor niet meer in toeren zoals vroeger viel me wel op. Ik weet meer als ik met de 760 geweest ben.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
Re: En allemaal terug naar de keuring
Mijne dagelijkse smoort (na tuning) ook enorm, zeker onder belasting
Maar op de keuring komt er zelfs geen getal op de monitor, "drempelwaarde niet bereikt"
Veel smoor betekent daarom nie per se veel Nox of wat is het waarop ze eigenlijk testen?
Maar op de keuring komt er zelfs geen getal op de monitor, "drempelwaarde niet bereikt"
Veel smoor betekent daarom nie per se veel Nox of wat is het waarop ze eigenlijk testen?
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: En allemaal terug naar de keuring
Ze testen niet op NOx ze, ze testen op uitstoot, iets met rookopaciteit (lichtdoorlaatbaarheid van de wolk) , bvb uitlaatgassen (dieselrook) : opaciteit hoger dan het toegelaten maximum.
Ik zou wel graag eens de waarden (limieten) vinden, van CO vind je het maar van diesel is't wat moeilijker precies.
Raar ... hopelijk maken ze geen versnellingsbakken kapot zo !! Wie gaat dat betalen ?? Want eens dat je buiten gereden bent mag je het vergeten hé, zijn ze niet meer aansprakelijk ... !Volvodiesel schreef: ↑01 feb 2020, 18:38Tot voor kort deden ze geen roettest bij de diesel automaten. Laatste keer dat ik ging met de v70 echter wel.... Geen idee waarom. Ondanks afschuwelijk veel rook er gewoon door. Zelfs de vloer lag vol roetbolletjes.
Ze jagen de motor niet meer in toeren zoals vroeger viel me wel op. Ik weet meer als ik met de 760 geweest ben.
Bij mijn 940 TDic zijn ze tot aan het rood gegaan (wel manueel), 5500 toeren zonder pardon (1e keuring - 4 keer pedaal vloeren pff). Welke zot rijdt er nu met een diesel aan 5500 toeren ??????
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: En allemaal terug naar de keuring
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: En allemaal terug naar de keuring
Zonet bericht gekregen van dealer dat de vrijstelling reeds enige tijd vervallen is.
Testen van de automaat is dus toegestaan in de N-stand.
Testen van de automaat is dus toegestaan in de N-stand.
Re: En allemaal terug naar de keuring
Zo, mijn wagentje is gekeurd. Geen opmerkingen.
Re: En allemaal terug naar de keuring
@Texaco: en welk getal verscheen er bij de CO-test?
Ik ben verwacht op de keuring met mijn 164(1969-automaat) uiterlijk op 03/03/2020 - "uitnodiging" viel vandaag in de brievenbus.
Ik ben verwacht op de keuring met mijn 164(1969-automaat) uiterlijk op 03/03/2020 - "uitnodiging" viel vandaag in de brievenbus.
Re: En allemaal terug naar de keuring
7,2%
Gezegd tege die kerel dat hij de donderdag ervoor nog afgesteld was tot 4%.
Hij gaf es wat gas en liet hem dan terug vallen naar stationair en dan was het 3,9%.
Gezegd tege die kerel dat hij de donderdag ervoor nog afgesteld was tot 4%.
Hij gaf es wat gas en liet hem dan terug vallen naar stationair en dan was het 3,9%.
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: En allemaal terug naar de keuring
Voor uw S80 geen problemen dan ? Welke bak zit daar in ? ZF of iets anders ?
Kan niet vervallen hé, een ZF dat 10j geleden in de auto zat (700-900) zal er nu ook nog inzitten ... bij mij gaan ze niet moeten proberen alleszins in N of P .
Leuk dat je goedgekeurd bent Texaco !
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: En allemaal terug naar de keuring
Vandaag hier ook met de 940 turbo naar de keuring. Los in een keer gekeurd. Volvo for life!
In mei met de 244 turbo laat ons hopen dat dit even vlot gaat!
In mei met de 244 turbo laat ons hopen dat dit even vlot gaat!