Maar ik vind ze net mooi zónder de centerkapjes

Moderator: Youk
Ik heb er ook al gezien zonder kapjes. Het kan wel maar voor mij zijn ze niet af dan. Smaken verschillen natuurlijk.Rubicon schreef:Of ze passen, kan ik niet beantwoorden.
Maar ik vind ze net mooi zónder de centerkapjes
Vandaag exact een maand later is de pastille eindelijk vervangen. Nu maar hopen dat de lek weg is.imker schreef:Eindelijk is het probleem van het waterverlies opgelost. Blijkbaar is het een pastille die water doorlaat. Volgens mijn garagist zeer zeldzaam bij een 240. Hopelijk kunnen we de lente zonder zorgen tegemoet gaan.
Ik denk het, ik wist wel niet dat dat een rode kaart waard was.DJ_Karinsky schreef:uh ok :s Waarschijnlijk de wielen verkeerd gemonteerd met de corona's erop te leggen zeker ?
mja ... zal eerder zijn omdat ze hem nog eens willen terugzien waarschijnlijkimker schreef:Ik denk het, ik wist wel niet dat dat een rode kaart waard was.DJ_Karinsky schreef:uh ok :s Waarschijnlijk de wielen verkeerd gemonteerd met de corona's erop te leggen zeker ?
Volvodiesel schreef:Tegenwoordig keuren ze u gewoon af omdat je met een oudere auto komt aanzetten. Ze vinden altijd wel iets om over te zagen. Wij hebben de belachelijkste keuring van de wereld vrees ik.
Soms keuren ze je inderdaad makkelijker af als het een iets oudere auto is maar ik denk dat dit ook veel afhangt van de persoon die aan de keuring staat , de ene zal al meer van oudere auto's houden dan de andere ...volvop31 schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad met de jaarlijkse keuring, integendeel ze hebben me al geholpen.
Nu, als je de banden verkeerd monteert dan denk ik dat bij regenweer de kans op aquaplanning enorm vergroot doordat het water niet weggewerkt wordt door de groeven in de band maar het water wordt verzamelt onder de band! Dus dit geeft een groot veiligheidsprobleem vandaar de afkeuring.
Nu ik de banden eens goed bekeken heb en hoe de afwateringskanalen liggen hebben ze idd een punt op de controle. Het water moet bij wijze van spreken bijna uit de groeven geperst worden. Alleen, ik wist echt niet dat dat zo'n rol speelt. Zo zie je maar weer dat controle echt wel nodig is.robin168 schreef:Volvodiesel schreef:Tegenwoordig keuren ze u gewoon af omdat je met een oudere auto komt aanzetten. Ze vinden altijd wel iets om over te zagen. Wij hebben de belachelijkste keuring van de wereld vrees ik.Soms keuren ze je inderdaad makkelijker af als het een iets oudere auto is maar ik denk dat dit ook veel afhangt van de persoon die aan de keuring staat , de ene zal al meer van oudere auto's houden dan de andere ...volvop31 schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad met de jaarlijkse keuring, integendeel ze hebben me al geholpen.
Nu, als je de banden verkeerd monteert dan denk ik dat bij regenweer de kans op aquaplanning enorm vergroot doordat het water niet weggewerkt wordt door de groeven in de band maar het water wordt verzamelt onder de band! Dus dit geeft een groot veiligheidsprobleem vandaar de afkeuring.
Ik denk dat ze soms ook de oudere auto's snel afkeuren omdat ze wat meer verbruiken ?
Maar inderdaad veiligheid moet voorop blijven , alhoewel ik dit soms ook in twijfel stel hoor , ik heb al een amazon gezien die gekeurd was waar in de bodemplaat en de steunbalken daaronder grote gaten waren geroest en dergelijke dignen, het enige wat daar nog goed aan was was de motor , die was vernieuwd maar al de rest aan de auto was rot ...
En sommige mensen keuren ze dan af als er ergens een kleinigheid is die minder van belang is ...
Ik heb ook een klein beetje geluk gehad op de keuring , mijn rem linksvoor remde eigenlijk net niet hard genoeg en die persoon zij : eigenlijk remt hij niet genoeg links voor en hij trekt beetje scheef voor erdoor te mogen maar als ge dat bijregeld is het goe voor mij ( heb het dan ook direct bijgeregeld ).
robin