Mijn (sneeuw)witte volvo
Moderator: Youk
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
Of ze passen, kan ik niet beantwoorden.
Maar ik vind ze net mooi zónder de centerkapjes
Maar ik vind ze net mooi zónder de centerkapjes
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
Ik heb er ook al gezien zonder kapjes. Het kan wel maar voor mij zijn ze niet af dan. Smaken verschillen natuurlijk.Rubicon schreef:Of ze passen, kan ik niet beantwoorden.
Maar ik vind ze net mooi zónder de centerkapjes
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
Vandaag exact een maand later is de pastille eindelijk vervangen. Nu maar hopen dat de lek weg is.imker schreef:Eindelijk is het probleem van het waterverlies opgelost. Blijkbaar is het een pastille die water doorlaat. Volgens mijn garagist zeer zeldzaam bij een 240. Hopelijk kunnen we de lente zonder zorgen tegemoet gaan.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
Vandaag met de volvo naar de controle geweest. Resultaat: een rode kaart. Reden: het loopvlak van mijn voorste banden ligt verkeerd. Ik moet dus gewoon de velgen verwisselen en das al. Daar geven ze dus een rode kaart voor.
Dus mensen, kijk eens naar dat loopvlak, er staat een pijltje op de zijkant van de band. Het bespaart je een extra controle.
Voor de rest, foutloos.
Dus mensen, kijk eens naar dat loopvlak, er staat een pijltje op de zijkant van de band. Het bespaart je een extra controle.
Voor de rest, foutloos.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
uh ok :s Waarschijnlijk de wielen verkeerd gemonteerd met de corona's erop te leggen zeker ?
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
Ik denk het, ik wist wel niet dat dat een rode kaart waard was.DJ_Karinsky schreef:uh ok :s Waarschijnlijk de wielen verkeerd gemonteerd met de corona's erop te leggen zeker ?
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
mja ... zal eerder zijn omdat ze hem nog eens willen terugzien waarschijnlijk om te zien of ze wel effectief verwisseld zijn ....imker schreef:Ik denk het, ik wist wel niet dat dat een rode kaart waard was.DJ_Karinsky schreef:uh ok :s Waarschijnlijk de wielen verkeerd gemonteerd met de corona's erop te leggen zeker ?
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
Tegenwoordig keuren ze u gewoon af omdat je met een oudere auto komt aanzetten. Ze vinden altijd wel iets om over te zagen. Wij hebben de belachelijkste keuring van de wereld vrees ik.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
Ik heb nog nooit problemen gehad met de jaarlijkse keuring, integendeel ze hebben me al geholpen.
Nu, als je de banden verkeerd monteert dan denk ik dat bij regenweer de kans op aquaplanning enorm vergroot doordat het water niet weggewerkt wordt door de groeven in de band maar het water wordt verzamelt onder de band! Dus dit geeft een groot veiligheidsprobleem vandaar de afkeuring.
Nu, als je de banden verkeerd monteert dan denk ik dat bij regenweer de kans op aquaplanning enorm vergroot doordat het water niet weggewerkt wordt door de groeven in de band maar het water wordt verzamelt onder de band! Dus dit geeft een groot veiligheidsprobleem vandaar de afkeuring.
One old Volvo for life
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
Volvodiesel schreef:Tegenwoordig keuren ze u gewoon af omdat je met een oudere auto komt aanzetten. Ze vinden altijd wel iets om over te zagen. Wij hebben de belachelijkste keuring van de wereld vrees ik.
Soms keuren ze je inderdaad makkelijker af als het een iets oudere auto is maar ik denk dat dit ook veel afhangt van de persoon die aan de keuring staat , de ene zal al meer van oudere auto's houden dan de andere ...volvop31 schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad met de jaarlijkse keuring, integendeel ze hebben me al geholpen.
Nu, als je de banden verkeerd monteert dan denk ik dat bij regenweer de kans op aquaplanning enorm vergroot doordat het water niet weggewerkt wordt door de groeven in de band maar het water wordt verzamelt onder de band! Dus dit geeft een groot veiligheidsprobleem vandaar de afkeuring.
Ik denk dat ze soms ook de oudere auto's snel afkeuren omdat ze wat meer verbruiken ?
Maar inderdaad veiligheid moet voorop blijven , alhoewel ik dit soms ook in twijfel stel hoor , ik heb al een amazon gezien die gekeurd was waar in de bodemplaat en de steunbalken daaronder grote gaten waren geroest en dergelijke dignen, het enige wat daar nog goed aan was was de motor , die was vernieuwd maar al de rest aan de auto was rot ...
En sommige mensen keuren ze dan af als er ergens een kleinigheid is die minder van belang is ...
Ik heb ook een klein beetje geluk gehad op de keuring , mijn rem linksvoor remde eigenlijk net niet hard genoeg en die persoon zij : eigenlijk remt hij niet genoeg links voor en hij trekt beetje scheef voor erdoor te mogen maar als ge dat bijregeld is het goe voor mij ( heb het dan ook direct bijgeregeld ).
robin
volvo 480 1988 (knal)-rood
altijd intresse in een pre 50 pv ...
altijd intresse in een pre 50 pv ...
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
Nu ik de banden eens goed bekeken heb en hoe de afwateringskanalen liggen hebben ze idd een punt op de controle. Het water moet bij wijze van spreken bijna uit de groeven geperst worden. Alleen, ik wist echt niet dat dat zo'n rol speelt. Zo zie je maar weer dat controle echt wel nodig is.robin168 schreef:Volvodiesel schreef:Tegenwoordig keuren ze u gewoon af omdat je met een oudere auto komt aanzetten. Ze vinden altijd wel iets om over te zagen. Wij hebben de belachelijkste keuring van de wereld vrees ik.Soms keuren ze je inderdaad makkelijker af als het een iets oudere auto is maar ik denk dat dit ook veel afhangt van de persoon die aan de keuring staat , de ene zal al meer van oudere auto's houden dan de andere ...volvop31 schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad met de jaarlijkse keuring, integendeel ze hebben me al geholpen.
Nu, als je de banden verkeerd monteert dan denk ik dat bij regenweer de kans op aquaplanning enorm vergroot doordat het water niet weggewerkt wordt door de groeven in de band maar het water wordt verzamelt onder de band! Dus dit geeft een groot veiligheidsprobleem vandaar de afkeuring.
Ik denk dat ze soms ook de oudere auto's snel afkeuren omdat ze wat meer verbruiken ?
Maar inderdaad veiligheid moet voorop blijven , alhoewel ik dit soms ook in twijfel stel hoor , ik heb al een amazon gezien die gekeurd was waar in de bodemplaat en de steunbalken daaronder grote gaten waren geroest en dergelijke dignen, het enige wat daar nog goed aan was was de motor , die was vernieuwd maar al de rest aan de auto was rot ...
En sommige mensen keuren ze dan af als er ergens een kleinigheid is die minder van belang is ...
Ik heb ook een klein beetje geluk gehad op de keuring , mijn rem linksvoor remde eigenlijk net niet hard genoeg en die persoon zij : eigenlijk remt hij niet genoeg links voor en hij trekt beetje scheef voor erdoor te mogen maar als ge dat bijregeld is het goe voor mij ( heb het dan ook direct bijgeregeld ).
robin
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
Ik heb heel wisselende ervaringen bij de keuringstations. Het is zoals Robin zegt; het hangt echt af van de persoon die er staat. Het ene moment zie je de keuringmeester al bedenkelijke blikken vertonen als ze je zien aankomen met die oude auto. Alsof ze denken "een oude auto: daar moét iets mis mee zijn". Het andere moment krijg je net complimenten erover.
Ik ben al verschrikkelijk kwaad geweest op die gasten omdat ze soms voor banale dingen gaan afkeuren, maar een enkele keer was er toch iemand bij die echt zijn best voor je deed. Hij stelde vast dat de remlichten niet werkten. Ik was verwonderd, want had het zelf niet eens gemerkt. Hij zei me dat dat meteen een rode kaart oplevert, maar dat 't vermoedelijk wel met de zekeringen zou te maken hebben. Ik zei dat ik altijd een reserveset bij heb en het meteen zou nakijken. Er was op dat ogenblik niet veel volk (de tijd van toen hé .. ) en als ik het in orde kon hebben voor de volgende auto door het station kwam, kon hij de rode kaart nog veranderen voor een groene. Het was binnen twee seconden gefixt en ik reed buiten, zonder extra kosten voor een herkeuring, met een groene kaart.
Het is net die willekeur en die subjectiviteit, dat het maakt dat ik elk jaar weer met een heel klein hartje naar de keuring ga..
Heb je 'm al laten herkeuren, Koen? Banden verwisselen is gelukkig nog wel te overzien. Maar natuurlijk wel vervelend dat het je een herkeuring kost, ook al zullen ze idd wel hun redenen ervoor hebben..
Ik ben al verschrikkelijk kwaad geweest op die gasten omdat ze soms voor banale dingen gaan afkeuren, maar een enkele keer was er toch iemand bij die echt zijn best voor je deed. Hij stelde vast dat de remlichten niet werkten. Ik was verwonderd, want had het zelf niet eens gemerkt. Hij zei me dat dat meteen een rode kaart oplevert, maar dat 't vermoedelijk wel met de zekeringen zou te maken hebben. Ik zei dat ik altijd een reserveset bij heb en het meteen zou nakijken. Er was op dat ogenblik niet veel volk (de tijd van toen hé .. ) en als ik het in orde kon hebben voor de volgende auto door het station kwam, kon hij de rode kaart nog veranderen voor een groene. Het was binnen twee seconden gefixt en ik reed buiten, zonder extra kosten voor een herkeuring, met een groene kaart.
Het is net die willekeur en die subjectiviteit, dat het maakt dat ik elk jaar weer met een heel klein hartje naar de keuring ga..
Heb je 'm al laten herkeuren, Koen? Banden verwisselen is gelukkig nog wel te overzien. Maar natuurlijk wel vervelend dat het je een herkeuring kost, ook al zullen ze idd wel hun redenen ervoor hebben..
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
Ik ga de banden in het weekend verwisselen Saskia. Normaal gezien mag dat dan ook geen probleem meer zijn op de controle en rij ik met een foutloze groene kaart.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Mijn (sneeuw)witte volvo
Er zijn er nog die met een klein hartje naar de keuring gaan, net om dezelfde redenen die je hierboven aanhaalt... Maar ik mag eigenlijk niet klagen, hij is er altijd door (tot nu toe ...)
grtzz
grtzz
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html