Nog eventjes sparen hoor!! Als ik centjes genoeg heb komt hij er bij. En dan is het genoeg geweest!!!Rubicon schreef:Doe mij een plezier en neem dan mijn 242 over, hij mag weg
Mijn Volvo's
Moderator: Youk
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Mijn Volvo's
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
Re: Mijn Volvo's
Proficiat Kjell met deze aanwinst.Volvodiesel schreef:Vandaag bracht de paashaas een heel vroeg paascadeautje. :p
Volvo nr: 7 is een feit!!
Ik weet dat het nu nog niet de mooiste is, maar ik ben zo blij als een kind met de laatste telg uit de 7 serie. Nu heb ik ze allemaal. :p
Prachtig dat er weer eentje gered is!
Is in goede handen om er wat van te maken.
Als er wat is over de 780 dan weet je me wel te vinden hè.
Groeten,
Hedwig
There is no substitute for driving a 780
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Mijn Volvo's
Dank u Hedwig!!
Op het eerste zicht valt hij nog wel te redden.
Wel nog het een en ander bij elkaar te zoeken en op te lossen hoor. De stereo doet helemaal niks, dak gaat niet open, hier en daar een builtje, lak is niet netjes meer, roestblazen op het dak en raamstijl vooraan links, achterlichten zijn beide stuk, rechter voorlicht kapot, linker en rechter knipperlicht kapot, grille gebroken, 1 velg ontbreekt en een andere is beschadigd, rechter spiegel is stuk, een naad van de bekleding van de achterbank is losgekomen, en het zijpaneel achter links begint te rafelen. Het interieur is verder nagenoeg in prima staat. Enkel een beetje waterschade op het plafond door een lekkend open dak. De motor draait netjes en start vlot. Ook de automaat vertoont geen problemen. Het valt op dat hij zijn laatste jaren in Parijs heeft doorgebracht. Respect voor andermans auto is daar ver te zoeken. Al bij al een doenbaar project denk ik zo.
Een grille een achterlichten zijn al onderweg. Dus we zijn al goed bezig. Nu eerst eens afwassen en kijken hoe erg de lak beschadigd is.
P.S. Dit is nummertje 2571
Op het eerste zicht valt hij nog wel te redden.
Wel nog het een en ander bij elkaar te zoeken en op te lossen hoor. De stereo doet helemaal niks, dak gaat niet open, hier en daar een builtje, lak is niet netjes meer, roestblazen op het dak en raamstijl vooraan links, achterlichten zijn beide stuk, rechter voorlicht kapot, linker en rechter knipperlicht kapot, grille gebroken, 1 velg ontbreekt en een andere is beschadigd, rechter spiegel is stuk, een naad van de bekleding van de achterbank is losgekomen, en het zijpaneel achter links begint te rafelen. Het interieur is verder nagenoeg in prima staat. Enkel een beetje waterschade op het plafond door een lekkend open dak. De motor draait netjes en start vlot. Ook de automaat vertoont geen problemen. Het valt op dat hij zijn laatste jaren in Parijs heeft doorgebracht. Respect voor andermans auto is daar ver te zoeken. Al bij al een doenbaar project denk ik zo.
Een grille een achterlichten zijn al onderweg. Dus we zijn al goed bezig. Nu eerst eens afwassen en kijken hoe erg de lak beschadigd is.
P.S. Dit is nummertje 2571
Laatst gewijzigd door Volvodiesel op 18 mar 2013, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
Re: Mijn Volvo's
Ik heb ook nog wel wat tweedehands liggen, ik zag elders dat je nog wat nodig hebt.
Misschien kan ik je nog met wat helpen moet ik nazien.
Kan je me misschien het volledige chassinummer laten weten.
Je hebt m'n emailadres wel zeker?
Groeten,
Hedwig
Misschien kan ik je nog met wat helpen moet ik nazien.
Kan je me misschien het volledige chassinummer laten weten.
Je hebt m'n emailadres wel zeker?
Groeten,
Hedwig
There is no substitute for driving a 780
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Mijn Volvo's
Lap. Twee keuringskaarten in de bus deze week.
De diesel moet voor 11 mei, en de turbo voor 19 mei. Ik weet weeral wat gedaan dus.
De diesel heeft twee nieuwe voorbanden nodig en twee nieuwe stabilisator stangen vooraan.
Bij de turbo enkel de stabilisator stangen vervangen.
Gelukkig ben ik donderdag en vrijdag thuis. We gaan daar eens rap werk van maken zodat we volgend weekend naar Duitsland kunnen met de turbo. De banden en andere delen liggen al klaar. (bedankt banden-online en Skandix )
Voor de 780 heb ik ondertussen een splinternieuwe grille en nieuwe achterlichten. Nu nog wat foto's voor en na maken. De lak is er jammer genoeg erg aan toe.Ik denk eraan om hem uit te deuken, roest te behandelen en dan mat zwart te rollen, maar weet niet of dat mooi gaat zijn. Anders word het sparen en helemaal opnieuw spuiten in het glanzend zwart.
De diesel moet voor 11 mei, en de turbo voor 19 mei. Ik weet weeral wat gedaan dus.
De diesel heeft twee nieuwe voorbanden nodig en twee nieuwe stabilisator stangen vooraan.
Bij de turbo enkel de stabilisator stangen vervangen.
Gelukkig ben ik donderdag en vrijdag thuis. We gaan daar eens rap werk van maken zodat we volgend weekend naar Duitsland kunnen met de turbo. De banden en andere delen liggen al klaar. (bedankt banden-online en Skandix )
Voor de 780 heb ik ondertussen een splinternieuwe grille en nieuwe achterlichten. Nu nog wat foto's voor en na maken. De lak is er jammer genoeg erg aan toe.Ik denk eraan om hem uit te deuken, roest te behandelen en dan mat zwart te rollen, maar weet niet of dat mooi gaat zijn. Anders word het sparen en helemaal opnieuw spuiten in het glanzend zwart.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Mijn Volvo's
De diesel is er in elk geval glansrijk door geraakt vandaag. Geen enkele opmerking en op 10 minuten weer buiten (na 1 uur aan te schuiven en 40 euro te betalen). Ik heb er dan maar snel de 240.000 km op gereden.
Hopelijk morgen hetzelfde goede nieuws voor de turbo.
Hopelijk morgen hetzelfde goede nieuws voor de turbo.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
Re: Mijn Volvo's
proficiat kjell.Volvodiesel schreef:De diesel is er in elk geval glansrijk door geraakt vandaag. Geen enkele opmerking en op 10 minuten weer buiten (na 1 uur aan te schuiven en 40 euro te betalen). Ik heb er dan maar snel de 240.000 km op gereden.
Hopelijk morgen hetzelfde goede nieuws voor de turbo.
Allee, nog 10000km erbij en hij is ingereden.
groeten, Koen
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Mijn Volvo's
Vree goed man !! zo moet dat zijn , hopelijk bij mij hetzelfde over 2 weken
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Mijn Volvo's
Aha, proficiat! Altijd spannend, die jaarlijkse keuring Kan niet zeggen dat ik er naar uitkijk..
De Corsa kreeg eergisteren ook een groen attest, enkel een opmerking over de bevestiging van een remkabel.
De Corsa kreeg eergisteren ook een groen attest, enkel een opmerking over de bevestiging van een remkabel.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
Re: Mijn Volvo's
Ik heb in den tijd met de corsa meer rood dan groen gezien.....Rubicon schreef:Aha, proficiat! Altijd spannend, die jaarlijkse keuring Kan niet zeggen dat ik er naar uitkijk..
De Corsa kreeg eergisteren ook een groen attest, enkel een opmerking over de bevestiging van een remkabel.
240DL 1986 196000km
164E 1973 151000km
164E 1973 151000km
Re: Mijn Volvo's
Lol, ja. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe heel content ben van dat bakske. Vorig jaar ook wel rood keuringsattest, omdat een stofhoes vooraan gescheurd bleek. Behalve dat en een gebroken stabistang (in een put gereden ) nog geen echte kosten gehad *hout vasthouden!*.
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Mijn Volvo's
Amai Saskia!! Gij durft nogal zeg!!! Uw remkabel niet goed bevestigen!!! Gij weet niet wat voor een gevaar dat is zekers!!
En ondertussen laten ze een trein vol vergif kantelen 7 kilometer van mijn deur.
Proficiat met de groen gekeurde Corsa.
En ondertussen laten ze een trein vol vergif kantelen 7 kilometer van mijn deur.
Proficiat met de groen gekeurde Corsa.
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
- Volvodiesel
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:28
- Locatie: Oordegem
Re: Mijn Volvo's
Voila zie. 't heeft wat geduurd (er zat een weekendje Duitsland tussen), maar vandaag is de turbo ook glansrijk door de keuring geraakt. Twee fusees en de connectors van de voorste stabilisatorstang preventief vervangen. Die zaten er nogal door had ik de indruk.
Even ook een goede ervaring met de keuring delen. Op de testbank bleek dat ik een van de bouten van de rechter fusee niet goed had aangedraaid en er dus speling opzat. De man riep me bij hem en toonde het euvel. Normaal afgekeurd maar omdat er ander niets aan scheelde heeft hij hem zelf even voor me vastgezet!!! Super toch!! Bij deze mijn dank aan de vriendelijk keuring meester.
Ik zag gisteren wel dat ik een gat in de bodemplaat heb. Nog niet helemaal erdoor maar toch genoeg voor nader onderzoek.
Word vervolgd!!
Even ook een goede ervaring met de keuring delen. Op de testbank bleek dat ik een van de bouten van de rechter fusee niet goed had aangedraaid en er dus speling opzat. De man riep me bij hem en toonde het euvel. Normaal afgekeurd maar omdat er ander niets aan scheelde heeft hij hem zelf even voor me vastgezet!!! Super toch!! Bij deze mijn dank aan de vriendelijk keuring meester.
Ik zag gisteren wel dat ik een gat in de bodemplaat heb. Nog niet helemaal erdoor maar toch genoeg voor nader onderzoek.
Word vervolgd!!
164 Overdrive B30A 1970 / 242 DL B19A 1979 / 244 GL D24 1986 / 744 GLE D24T 1987/ XC70 D5244T10 2010
- DJ_Karinsky
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:04
- Locatie: 9940
- Contacteer:
Re: Mijn Volvo's
allez vooruit, je kan weer een jaar gerust rondkachelen
good good zo moet dat zijn.
good good zo moet dat zijn.
Volvo-for-Lif3 !
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
MY88 240 GL b230kH 34/34 z11
http://www.do88.se/en/index.html
Re: Mijn Volvo's
Fijn zo, zo moet dat zijn
Kunt ge weer een jaartje een schepje extra doen bij de luchtvervuiling in Wetteren
Kunt ge weer een jaartje een schepje extra doen bij de luchtvervuiling in Wetteren
...unless you're driving a Volvo... and then a Honda..