Ik heb hier nog redelijk wat Volvo staan.
We zullen beginnen met de diesels. Ik heb er momenteel nog drie. Vandaar ook mijn nickname.
Dit is de witte 240 diesel. Bouwjaar 1988. Een standaard D24 met +/- 186.000 km Zalig slome auto. Heb ik altijd graag mee gereden en veel kilometers mee gedaan. Staat nu ongeveer een jaar en half zonder keuring wegens dringende reparaties aan de achterophanging waar ik maar niet aan toe kom? Heb er al aan gedacht om deze te verkopen maar telkens ik hem zie vind ik het toch wel zonde.

De tweede diesel die ik nog heb is een 740 Turbodiesel. Bouwjaar 1987. Een D24T dus met +/- 230.000 km. Deze rijd al een stuk vlotter dan de witte moet ik zeggen. Echt een schitterende wagen met een mooi blauw interieur. Jammer genoeg in februari van dit jaar een ongeval mee gehad (geslipt op een ijsplek en een hyundai tegengekomen)en staat sindsdien stil. Binnenkort veranderd hij van eigenaar. Karinsky komt hem halen en gaat hem opknappen.

En dan mijn derde diesel. Een 760 Turbodiesel met intercooler. Bouwjaar 1990. Een D24TIC met +/- 205.000 km. Deze rijd lekker vlot door het dagelijkse verkeer en is ook mijn huidige dagelijkse wagen. Er zit een webasto in die ik nog wil werkend maken. Met de 780 velgen eronder straalt deze auto gewoon.

En dan nog mijn laatste aanwinst vorige week uit Breda gehaald. Een 740 Turbo Intercooler. Bouwjaar 1989. Een B230FT met +/- 261.000 km. Maar dat zou je hem niet geven want hij rijd als een nieuwe. Automaat, cruise control en parkeersensoren. Ik ben momenteel nog bezig met de invoer en inschrijving. Maar dat komt wel goed. Hij staat nu nog op de wintervelgen maar ik heb er de 740 turbovelgen (Draco) bij voor in de zomer.

Dat is het voor het moment. Als ik ooit eens een nette roestvrije 242 (voor een deftelijke prijs) tegenkom zal de 245 plaats moeten ruimen.
Ik heb ook een hele hoop onderdelen. Van plaatwerk tot interieurdelen en knopjes voor zowel de 240 als de 740. Als je iets zoekt ben je altijd welkom en men prijzen zijn niet de slechtste.
Groeten uit Oordegem
Kjell